اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

پویش بین‌المللی «نسل سلیمانی‌» در نخستین سالگرد شهادت حاج‌قاسم+جزئیات

پویش بین‌المللی «نسل سلیمانی‌» در اولین سالگرد شهادت حاج‌قاسم، ایجاد شد.

پویش بین‌المللی «نسل سلیمانی‌» در نخستین سالگرد شهادت حاج‌قاسم+جزئیات

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین حامد تقدیری دبیر جبهه تربیتی انقلاب اسلامی در پویش بین المللی نسل سلیمانی‌ که امروز در مجموعه فرهنگی یادمان شهدای هفتم تیر (سرچشمه) برگزار شد، اظهار کرد: از حدود دو سال گذشته جمعی با نام جبهه تربیتی انقلاب اسلامی پیرامون نظام تعلیم و تربیت کشور که یکی از مصادیق مهم آن آموزش و پرورش هست شکل گرفت که بتواند همراهی لازم را داشته باشد. بسیج دانش آموزی و مجموعه‌های مدرسه‌ای مانند مدارس راهیان کوثر، آموزشی و مدرسه‌ای رزمندگان، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، سازمان مدارس صدرا وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی ‌و مجموعه‌های دانش‌آموزی و نوجوانی مانند شبکه امید، مدرسه فیض، طرح بهنام محمدی و مجتمع امام صادق(ع) دور هم جمع شدند که چند محور و دغدغه را دنبال می‌کردند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری افزود: یکی از مباحث، رشد و تعالی عدالت آموزشی برای همه دانش‌آموزان کشور است که با روش‌ها و محتواهای آموزشی نوآورانه چه در ایام کرونا و چه در ایام غیرکرونا بتوانند تولیداتی را داشته باشند و به عرصه دانش‌آموزان کشور با دغدغه رشد و تعالی عدالت آموزشی خدمت کنند. 

دبیر جبهه تربیتی انقلاب اسلامی گفت: دومین هدفی که این جمع داشت فعالیت‌های نوآورانه فرهنگی و تربیتی است. می‌دانیم نوجوان، دانش‌آموز و کودک مخاطبی است که ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد و باید تلاش کنیم برنامه‌هایی که همزبانی و همراهی لازم را با کودک و نوجوان دارد را طراحی کنیم. 

وی به سومین هدف که تقویت و تعالی دانش‌آموزان و معلمان انقلاب اسلامی است اشاره کرد و افزود: معلمین به عنوان فرماندهان صف که در ارتباط مستقیم با کودکان و نوجوان کشور هستند نقش جدی آموزشی و تربیتی دارند، نیاز به پشتبیانی‌های لازم اعم از محتوایی و روشی دارند. تلاش کردیم در این مسیر بتوانیم در کنار وزارت آموزش و پرورش این همراهی را در رشد و تعالی معلمین داشته باشیم که بتوانند در خط مقدم فعالیت‌ تربیتی نقش‌آفرینی جدی داشته باشند و دانش‌آموزان گام دوم انقلاب اسلامی را به خوبی به سرانجام برسانند. 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری با بیان اینکه دغدغه و هدف بعدی این جمع پشتبیانی و توانمندسازی‌ خانواده‌هاست، خاطرنشان کرد: خانواده‌هایی که شاید قبل از کرونا به فعالیت‌های آموزشی و تربیتی کمتر توجه داشتند و این فعالیت بیشتر بر دوش مدارس بود اما با شیوع کرونا با مسأله آموزش و تربیت به صورت بسیار پررنگی درگیر هستند. شاهدیم تمام خانواده‌ها با مسأله تعلیم و تربیت درگیر هستند و کمک به اینها در حوزه محتوایی و روشی بسیار برای مجموعه، مهم هست. 

وی با بیان اینکه نقش آفرینی فکری، محتوایی و روشی در فعالیت‌ها و آموزش‌های تربیتی در عرصه بین‌المللی مورد توجه است، افزود: می‌دانیم انقلاب اسلامی محدود به ایران عزیز نیست؛ انقلاب اسلامی یک انقلاب جهانی است که امام راحل این آرمان را در دل‌های ما کاشت. این جبهه دغدغه دارد که بتواند با تولیدات فکری، اندیشه‌ای، محتوایی و روشی گامی را در  عرصه رشد و تعالی مظلومان، مستضعفان جهان و مسلمانان و همه دغدغه‌مندان این عرصه بردارد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری در ادامه افزود: وزارت آموزش و پرورش در بخش‌های مختلف دفتر وزارتی، شبکه شاد،‌ معاونت فرهنگی و پرورشی و مجموعه‌های مختلف وزارتخانه در این عملیات همراهی لازم را داشتند؛ ‌همچنین حوزه‌های علمیه خواهران و برادران، مدارس سما، کانون فرهنگی مساجد و بسیج دانش‌آموزی به عنوان مجموعه پررنگ در مسیر رشد و تعالی آرمان‌های انقلاب اسلامی همراه این مجموعه نیز در این عملیات ما را همراهی کردند. 

دبیر جبهه تربیتی انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی برای ما یک الگو بودند و مقام معظم رهبری می‌فرمایند «شهید سلیمانی مکتب و مدرسه سلیمانی است» ما باید این را تبیین کنیم. می‌دانیم مدرسه با یک کلاس مدرسه نمی‌شود و نیاز به کلاس‌های درس مختلف دارد تا مدرسه شود. 

وی افزود: در کنار اینکه شهید سلیمانی یک فرمانده و یک سرباز برای انقلاب بودند، یک پدر برای خانواده، مربی برای نسل اینده و جهادگر برای عرصه خدمات اجتماعی نیز بودند. ابعاد مختلفی را در نگاه شهید سلیمانی می‌بینیم. ایشان با امید در سیل‌ و زلزله و میدان رزم در کنار مردم حضور پررنگی داشتند؛ همچنین در کنار کودکان و نوجوانان قرار می‌گرفتند و با نقش‌افرینی‌های تربیتی خودشان به عنوان یک مربی عمل می‌کردند و در کنار خانواده یک پدری مهربان و دلسوز بودند. 

دبیر جبهه تربیتی انقلاب اسلامی یادآور شد: شاید حضور سردار سلیمانی در کنار خانواده کم بوده است، اما آن حضور، حضور بسیار مؤثر، دلسوزانه و مهربانانه‌ای است که شاهد اثرات آن در خانواده ایشان هستیم. سردار سلیمانی یک مدیر توانمند برای مجموعه سازمانی انقلاب اسلامی بودند و تلاش داریم این ابعاد مختلف را به دانش‌آموزان معرفی کنیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری افزود: شهید سلیمانی فقط الگوی پسران نیست. شهید سلیمانی الگوی همه دانش‌آموزان است، اگر تصور کنیم ایشان فقط فرمانده میدان جنگ بوده است شاید برای دختران جای سوال داشته باشد که چگونه حاج قاسم سلیمانی می‌تواند الگوی ما باشد. ما که در میدان رزم حضور نداریم،‌ در حالی که ابعاد مختلف شهید سلیمانی نشان می دهد که وی می‌تواند الگوی مناسبی برای دختران باشد تا این دختران بتوانند نقش‌آفرینی جدی اجتماعی داشته باشند. 

وی اضافه کرد: به جهانیان اعلام می‌کنیم فقط شهید سلیمانی نبوده که در مقابل آمریکا و استکبار جهانی ایستاده بود که اگر او را از میدان خارج کردند دیگر این مسیر تمام شده و می‌توانند با خیالی آسوده به ظلم و مسیر انحرافی خودشان ادامه دهند؛ بلکه شهید سلیمانی یک نسل سلیمانی را به ارمغان گذشت و باید مطمئن باشند که نسل سلیمانی شاهد به پایان رسیدن رژیم منحوس صهیونیست خواهد بود و در مقابل ظلم و استکبار جهانی و آمریکا خواهد ایستاد. این نسل سلیمانی است که نقش‌آفرینی جدی را در گام دوم انقلاب اسلامی انجام خواهد داد. 

دبیر جبهه تربیتی انقلاب اسلامی به نحوه فعالیت دانش‌آموزان در این پویش اشاره کرد و گفت: از امروز علمیات پویش بین‌المللی نسل سلیمانی شروع شده و دانش‌آموزان می‌توانند از طریق شبکه شاد و سایت نسل سلیمانی در این پویش شرکت کنند. امید داریم ان‌شاءالله شاهد حضور میلیونی دانش‌آموزان در این مسیر باشیم و در حال حاضر 63 هزار نفر در این فراخوان شرکت کرده‌اند. 

وی افزود: در این پویش دانش‌آموزان دو فعالیت را انجام می‌دهند که نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری و فرماندهان جبهه مقاومت خواهند داشت که یک تجدید پیمان و بیعت با این بزرگواران خواهد بود؛ همچنین محبوب‌ترین جمله سردار سلیمانی را از میان جملات این پویش انتخاب می‌کنند و عضو خواهند شد. 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقدیری با اشاره به تجمع میلیونی دانش‌آموزان در یک گردهمایی مجازی گفت: برای کمک به خانواده‌ها و معلمان در مسیر تعلیم و تربیت خصوصا در دوره کرونا ما به جمع آوری الگوهای تربیتی مناسب در این دوره می‌پردازیم.

دبیر جبهه تربیتی انقلاب اسلامی درباره خروجی این برنامه‌‌ها اضافه کرد: تلاش می‌کنیم دانش‌آموزان را در مسیر رشد فکری و مهارتی سوق دهیم که در گام نخست ارتباط با ۷ میلیون دانش‌آموزان را در برنامه داریم. در گام دوم نیز رشد مهارتی با استفاده از نوآوری‌های مختلف صورت می‌گیرد و در گام سوم توانمندسازی خانواده‌ها و معلمان را داریم که با رمز شهید سلیمانی انجام خواهد شد.

در ادامه مراسم امیر وجدانی‌نیا نماینده بسیج دانش‌آموزی گفت: امروز حاج قاسم سلیمانی، اسم رمز عملیات بزرگ ضداستکباری در جبهه مقاومت در سراسر دنیا است و این عملیات در تمام دنیا، اقشار و رده‌های سنی مخاطب دارد و رزمندگان جبهه مقاومت در تلاش هستند که بر داشته‌های خودشان در این حوزه بیفزایند و اقداماتی انجام دهند. 

وی افزود: همگان اذعان دارند که این مبارزه نه تنها در عرصه نظامی بلکه در جبهه فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و مباحثی همچون حوزه بهداشت و درمان وجود دارد و بسیج دانش‌آموزی این افتخار را دارد که از نخستین روزهای شهادت این اسطوره و الگوی بزرگ جبهه مقاومت در کنار دیگر فعالان و کنشگران این عرصه حضور یابد و فعالیت کند. 

وجدانی‌نیا اضافه کرد: اگر نگاهی به فضای مجازی بیندازیم می‌بینیم مردم با گذاشتن عکس‌نوشته، استوری و نوشته‌هایی که از دل برمی‌آید به دنبال این هستند که نام حاج قاسم سلیمانی زنده بماند و ان‌شاءالله زنده هم خواهد ماند. 

وی تأکید کرد: فضای مجازی با تمام ویژگی‌هایی که دارد امروز برای کار کردن، دیده شدن و رساندن پیام به اقصای نقاط دنیا به یک فرصت تبدیل شده و به نظر می‌آید اسم مبارک حاج قاسم سلیمانی باعث شده یک اتفاق خوب و جدید برای بچه‌های انقلاب در عرصه فضای مجازی رقم بخورد.

زینعلی، مسؤول طرح بهنام محمدی که در این نشست حضور داشت درباره طوماری که به مناسبت 13 آبان با فراخوان دانش‌آموزان راه‌اندازی شده بود، اظهار کرد: تا امروز یک میلیون و 560 هزار دانش‌آموز برای امضای طومار شرکت کردند همچنین 300 هزار اثر تولیدی مرتبط با پویش 13 آبان به دبیرخانه پویش ارسال شده است.

به گزارش فارس، برای پیوستن به این پویش به سایت http://naslesoleimani.com مراجعه کنید.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول