اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

کتاب‌های درسی ارزشیابی می‌شود/ شفاف‌سازی مالکیت معنوی در کتب‌ درسی

چهارمین جلسه‌ شورای اقدامات راهبردی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با تأکید بر در دستور کار قرار گرفتن ارزشیابی کتاب‌های درسی توسط این سازمان برگزار شد.

کتاب‌های درسی ارزشیابی می‌شود/ شفاف‌سازی مالکیت معنوی در کتب‌ درسی

خبرگزاری فارس ـ ناصر پاکپور: چهارمین جلسه‌ شورای اقدامات راهبردی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با تأکید بر در دستور کار قرار گرفتن ارزشیابی کتاب‌های درسی توسط این سازمان برگزار شد.

این جلسه به بررسی و استماع گزارش‌های دفتر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری آموزش فنی و حرفه‌ای و کاردانش، دفتر برنامه‌ریزی درسی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری آموزش عمومی و متوسطه نظری و دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی اختصاص داشت.

حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با مرور و یادآوری برخی از اقدامات سازمان در حوزه‌ تحول از جمله بسته‌های تربیت و یادگیری، پروژه‌ بوم و بازمهندسی شبکه‌ ملی رشد بر اقدام به موقع و طبق زمانبندی پیش بینی شده توسط مجریان تأکید کرد. 

وی همچنین برخی موارد مطروحه در شورای راهبردی تحول به ریاست وزیر آمورزش و پرورش را جهت اطلاع و برنامه ریزی مدیران اعلام کرد.

ملکی با اعلام این نکته که باید مسیر لازم برای دریافت نظرات مخاطبان و گروه های درسی فراهم شود، افزود: شعار اصیل این سازمان باید استقبال از نقدها و نظرات در تدوین کتاب‌های درسی باشد و از این رو مجرای جمع‌آوری آراء باید سامان دهی شود.

وی در این خصوص دستوراتی را به معاونت برنامه‌ریزی و تولید بسته‌های تربیت و یادگیری و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ابلاغ کرد.

شفاف‌سازی در مالکیت معنوی و قلمرو آن در کتاب‌های درسی و صیانت از حقوق معنوی کتاب‌های درسی برای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، همچنین حرکت به سمت ارزشیابی علمی از طریق فعال شدن شورای پژوهشی در سازمان از دیگر رویکرد های مطروحه در این جلسه بود که در خصوص عملیاتی سازی، دستوراتی به معاونت‌های ذی ربط ابلاغ شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول