خبرگزاری فارس ـ ناصر پاکپور: چهارمین جلسه شورای اقدامات راهبردی سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با تأکید بر در دستور کار قرار گرفتن ارزشیابی کتابهای درسی توسط این سازمان برگزار شد.
این جلسه به بررسی و استماع گزارشهای دفتر برنامهریزی درسی و تولید بستههای تربیت و یادگیری آموزش فنی و حرفهای و کاردانش، دفتر برنامهریزی درسی و تولید بستههای تربیت و یادگیری آموزش عمومی و متوسطه نظری و دفتر نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی اختصاص داشت.
حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی با مرور و یادآوری برخی از اقدامات سازمان در حوزه تحول از جمله بستههای تربیت و یادگیری، پروژه بوم و بازمهندسی شبکه ملی رشد بر اقدام به موقع و طبق زمانبندی پیش بینی شده توسط مجریان تأکید کرد.
وی همچنین برخی موارد مطروحه در شورای راهبردی تحول به ریاست وزیر آمورزش و پرورش را جهت اطلاع و برنامه ریزی مدیران اعلام کرد.
ملکی با اعلام این نکته که باید مسیر لازم برای دریافت نظرات مخاطبان و گروه های درسی فراهم شود، افزود: شعار اصیل این سازمان باید استقبال از نقدها و نظرات در تدوین کتابهای درسی باشد و از این رو مجرای جمعآوری آراء باید سامان دهی شود.
وی در این خصوص دستوراتی را به معاونت برنامهریزی و تولید بستههای تربیت و یادگیری و روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ابلاغ کرد.
شفافسازی در مالکیت معنوی و قلمرو آن در کتابهای درسی و صیانت از حقوق معنوی کتابهای درسی برای سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی، همچنین حرکت به سمت ارزشیابی علمی از طریق فعال شدن شورای پژوهشی در سازمان از دیگر رویکرد های مطروحه در این جلسه بود که در خصوص عملیاتی سازی، دستوراتی به معاونتهای ذی ربط ابلاغ شد.
انتهای پیام/