اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

لزوم توجه بیشتر فرماندار و شهردار ورامین برای ساخت کلانتری در خیرآباد

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین با بیان اینکه کلانتری ۱۱ شهید قدوسی جوابگوی نیازها نیست، گفت: با توجه به مشکلاتی که در منطقه خیرآباد و شهرک مدرس است می‌طلبد که همه مسؤولان به ویژه فرماندار و شهردار برای احداث کلانتری در این منطقه دقت نظر و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

لزوم توجه بیشتر فرماندار و شهردار ورامین برای ساخت کلانتری در خیرآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، سرهنگ جعفر شمس بیرانوند فرمانده انتظامی شهرستان ورامین روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: نیروی انتظامی انتقاد از عملکرد خودش را با روی گشاده می‌پذیرد و همکاری با اصحاب رسانه در بحث انتشار اخبار را داریم.

وی گفت: نیروی انتظامی به‌رغم همه مأموریت‌های مختلف، در حوزه مقابله و برخورد با مجرمان و متخلفان اقدامات و فعالیت‌های خیلی خوبی را در ۹ ماهه اخیر داشته است که یکی از مهم‌ترین طرح‌ها، طرح برخورد با سارقان، کشف و جلوگیری از سرقت‌ها بود که خوشبختانه با تلاش بسیار خوب همه همکاران ما و همکاری بسیار خوبی که مردم عزیز داشتند ۲ هزار و ۹۱۱ نفر از سارقان شناسایی، دستگیر و تحویل مراجعه قضایی شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳ درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین ادامه داد: در حوزه کشف سرقت‌ها تعداد ۴ هزار و ۱۰۸ فقره سرقت‌ به وقوع پیوست که همکاران ما توانسته‌اند کشف کنند و نسبت به سال گذشته افزایش ۳۰ درصدی را داشته‌ است.

سرهنگ بیرانوند بیان کرد: دستگیری سارقان به وقوع عنف، یکی دیگر از اولویت‌های مأموریتی ما بوده که اقدامات خوبی انجام گرفته است و سارقانی که به عنف و اموال مردم دست‌اندازی می‌کردند در ۹ ماهه اخیر ۸۲ نفر از این افراد را شناسایی و دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه دستگیری سارقان به عنف و زورگیری ۴۹ درصد افزایش داشته‌ است.

وی افزود: طرح برخورد با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر یکی دیگر از طرح هایی که جزو اولویت‌های مأموریتی ما از اول سال بوده و مورد مطالبه مردم و مسؤولان شهرستان است و به طور ماهیانه انجام می‌شد که با تلاش بسیار خوب همکاران تعداد زیادی از این افراد که اغلب هم خرده فروش بودند به تعداد ۴۸۹ نفر در سایر نقاط شهرستان شناسایی و با هماهنگی مراجع قضایی نفرات دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین با بیان اینکه تعداد ۴۳۴ نفر معتاد متجاهر در شهرستان دستگیر شدند و به کمپ‌های ترک اعتیاد تحویل داده شدند، گفت: در این رابطه نسبت به مدت مشابه با ۹۶ درصد افزایش در دستگیری با خرده فروشان مواد مخدر بالای ۱۰۰ کیلوگرم از انواع مواد مخدر از این افراد کشف و ضبط شد.

سرهنگ بیرانوند با اشاره به مصالحه ۷۰ درصدی پرونده‌ها در داویر مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها، ابراز کرد: خوشبختانه ۷۰ درصد از پرونده‌ها منجر به مصالحه شده یعنی بدون ارجاع به دادسرا در همان کلانتری مختومه شده است.

وی با اشاره به وضعیت رانندگی در سطح شهرستان ورامین افزود: خوشبختانه در مواجهه با تصادفات در سطح شهرستان وضعیت خوبی داریم و تصادفات کلی شهرستان ۸۵۰ فقره بوده که نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین با اشاره به تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، عنوان کرد: مرکز فوریت‌های پلیسی همان طور که مطلع هستید یک پل ارتباطی بین مردم با پلیس است که از ابتدای سال تاکنون ۶۶ هزار ۴۳۴ مورد تماس با مرکز فوریت پلیس ۱۱۰ که در مقایسه با سال گذشته رشد ۱۲ درصدی را داشته و این میزان رشد نشان از افزایش اعتماد اجتماعی مردم در عملکرد پلیس است.

سرهنگ بیرانوند ابراز کرد: امروز نیروی انتظامی با تمام توان در حد مأموریت‌های خودش کار و در میدان عمل است و اگر شخص یا اشخاصی بخواهند نظم و امنیت و آرامش مردم را به خطر بیندازند پلیس شهرستان با اقتدار با این افراد برخورد خواهد کرد.

وی بیان کرد: انتظاری که از مردم داریم این است که همکاری و همراهی لازم را با پلیس داشته باشند و از پلیس فاصله نگیرند و همراه و همیار پلیس باشند تا بتوانیم با مشارکت آن‌ها امنیت پایداری را در شهرستان ایجاد کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین با اشاره به دستگیری و مبارزه با اراذل و اوباش، گفت: اراذل و اوباش در شهرستان سطح بندی شده‌اند و هر کدام تعاریف خودش را دارند؛ قبلاً برخورد با اراذل و اوباش جزو طرح های ما بود اما از مردادماه امسال این طرح تشدید و قرارگاهی تحت عنوان مبارزه و مقابله با اراذل و اوباش تشکیل شد.

سرهنگ بیرانوند اضافه کرد: از شروع این طرح ۱۱۶ نفر از اراذل و اوباش شناسایی و دستگیر شدند که ۲۱ نفر از این افراد، نوظهور بودند که شناسایی و برخورد قضایی با آن‌ها انجام گرفت.

وی بیان کرد: نیروی انتظامی دو منطقه خیرآباد و امرآباد را برای احداث کلانتری در نظر گرفته بود که در حوزه امرآباد زمینی به نیروی انتظامی واگذار کردند و اقدامات، مکاتبات و پیگیری‌های لازم انجام گرفته که نیاز به تأمین اعتبار ساخت آن است و به محض تحقق بودجه لازم در بحث ساخت آن هم اقدام خواهیم کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان ورامین با اشاره به احداث کلانتری در منطقه خیرآباد گفت: بحث ساخت کلانتری در منطقه خیرآباد از مطالبات مردم و مسؤولان شهرستان هم بوده که تا این لحظه زمینی برای ساخت کلانتری در خیرآباد به نیروی انتظامی واگذار نشده است و واقعاً با جمعیتی که این منطقه دارد کلانتری ۱۱ شهید قدوسی جوابگو نیست.

سرهنگ بیرانوند مطرح کرد: با توجه به مشکلاتی که در منطقه خیرآباد و شهرک مدرس است می‌طلبد که همه مسؤولان به ویژه فرماندار و شهردار به این موضوع دقت نظر و توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی در پایان گفت: نیروی انتظامی با تمام توان پای کار است و توانستیم از لحاظ نیروی انسانی و ناوگان خودرویی کلانتری ۱۱ شهید قدوسی را تقویت کنیم اما واقعیت امر این است که جوابگوی نیازها نیست و نیاز است که یک کلانتری مستقل در منطقه خیرآباد احداث شود.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول