اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز و خطرناک در گسل تبریز/ شهرداری مسوول و پاسخگو باشد

استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم برخی گسل و رودخانه‌های استان گفت: ساخت و سازهای خطرناک و غیرقانونی، اتفاقی اسفناک است که باید به شدت با آن برخورد کرد.

انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز و خطرناک در گسل تبریز/ شهرداری مسوول و پاسخگو باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی امروز در جلسه شورای مدیریت بحران استان که در محل استانداری برگزار شد با تبریک پنجم دی‌ماه، روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی  و گرامیداشت یاد و خاطره جانباختگان زلزله‌های کشور  اظهار داشت: اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز بلایای غافلگیرکننده و کاهش خسارات آنها از جمله اولویت‌های مهم مدیریت استان و یکی از تکالیف مورد انتظار از تمامی مسوولان امر است.

وی به برخی از زمین لرزه‌های اخیر استان همچون زلزله شهرستان‌های میانه و سراب اشاره کرد و ادامه داد: توجه جدی به موضوع مقاوم سازی مسکن روستایی در دو سال گذشته باعث شد که در زمین لرزه اخیر، با کمترین تلفات انسانی و خسارات به واحدهای مسکونی و دامی مواجه شویم.

مقاوم‌/سازی بیش از 50 درصدی مسکن‌های روستایی استان 

وی با قدردانی از مقاوم سازی بیش از 50 درصدی مسکن‌های روستایی استان در چند سال اخیر عنوان کرد: همه مسوولان و متولیان امر در برابر حفاظت از جان شهروندان، مسوول هستند و موضوع مقاوم‌سازی، باید جدی‌تر از هر زمان دیگری استمرار یابد.

 استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم برخی گسل و  رودخانه‌های استان متذکر شد: ساخت و سازهای خطرناک و غیرقانونی، اتفاقی اسفناک است که باید به شدت با آن برخورد کرد.

پورمحمدی ادامه داد: انتظار داریم تمام دستگاهای نظارتی همچنین متولیان امر با افراد خاطی، برابر ضوابط و قوانین برخورد کنند.

وی همچنین از ممنوعیت ساخت و ساز ساختمان‌های دارای اهمیت در حریم گسل‌ها و نقاط پرخطر خبر داد و بیان داشت: ساختمان‌هایی که در گذشته احداث شده‌اند نیز باید نسبت به مقاوم‌سازی و استاندارد کردن اقدام کنند. شهرداری و هر نهاد دیگری که بر خلاف مصوبات و قوانین عمل کند در برابر هر گونه حادثه احتمالی، مسوول و پاسخگو خواهد بود.

 افزایش 60 درصدی میزان بارندگی و نزولات جوی استان

وی در بخش دیگری از سخنان از افزایش 60 درصدی میزان بارندگی و نزولات جوی استان در بازه زمانی مهر تا پایان آذرماه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: افزایش بارندگی، هشداری برای مسوولان است و باید تمام دستگاه‌های امدادی، راهداری، هلال احمر، فرمانداری‌ها و سایر مجموعه‌ها، برای مدیریت هرگونه اتفاق احتمالی در فصل سرما آماده‌باش باشند.

وی همچنین از لایروبی بیش از 130 کیلومتری بستر رودخانه‌های استان در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در سال‌های گذشته، آب چندانی بر پیکره دریاچه ارومیه هدایت نمی‌شد که خوشبختانه در سایه تلاش شبانه‌روزی شرکت آب منطقه‌ای استان، ستاد احیا دریاچه ارومیه و سایر مجموعه‌ها، شاهد هدایت حجم عظیم آب به سمت نگین نیلگون آذربایجان هستیم.

پورمحمدی در همین راستا ادامه داد: عنایات خداوند متعال، نزولات جوی و همچنین تدبیر در انتقال آب بر پیکره دریاچه، اصلی‌ترین عوامل دخیل در بهبود نسبی وضعیت دریاچه ارومیه هستند و نباید زحمات و تصمیم‌گیری‌های موثر مسوولان را نادیده گرفت.

 

 

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول