اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

عدم پرداخت کامل حقوق کارگران شهرداری ایلام/ بازی شهرداری با کارگران بی‌پناه

عدم پرداخت حقوق کارگران شهرداری طی سه ماه، کارگران را آزرده خاطر کرده در حالی که انتشار خبری در مصاحبه با مسوولین شهرداری در خصوص پرداخت حقوق کامل کارگران این آزردگی را دو چندان کرده است.

عدم پرداخت کامل حقوق کارگران شهرداری ایلام/ بازی شهرداری با کارگران بی‌پناه

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، خبر پرداخت حقوق کارگران شهرداری ایلام طبق اعلام مسوولین، روزهای گذشته در حالی منتشر شد که واکنش‌های بسیاری از سوی کارگران را در پی داشته است.

بر اساس این خبر و به گفته‌ی روابط عمومی شهرداری ایلام حقوق تمامی کارگران و کارکنان شهرداری ایلام طی روزهای گذشته پرداخت شده است در حالی که امروز این خبر از سوی نماینده کارگران شهرداری تکذیب شد.

عدم پرداخت حقوق کارگران

غیاثی نماینده کارگران شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: متأسفانه نه ‌تنها حقوق کامل کارگران شهرداری پرداخت نشده است؛ بلکه عدم پرداخت حقوق، پرداخت بیمه تامین اجتماعی آن‌ها را نیز با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده، بخشی از حساب شهرداری جهت واریز حقوق کارکنان و کارگران طی روزهای گذشته رفع مسدودیت شد؛ اما پس از رفع مسدودیت مبالغی از حساب شهرداری برداشت شده و متأسفانه حقوق کارگران کماکان پرداخت نشده است.

حقوق دو ماه کارگران پرداخت شده

یک کارگر خدمات شهری ایلام نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: پرداخت حقوق کارگران شهرداری به ‌صورت کامل انجام نشده و تنها پرداخت حقوق ماه مهر و آبان کارگران انجام شده است.

بر اساس گفته‌ی یکی از کارگران شهرداری ایلام، پرداخت حقوق مهر و آبان کارگران شهرداری انجام شده و حقوق و اضافه کار دیگر ماه ها کماکان به حساب کارگران شهرداری واریز نشده است.

برداشت از حساب شهرداری به دلیل بدهی 

روابط عمومی شهرداری ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس دلیل برداشت از حساب شهرداری را برخی بدهی‌‌های این سازمان به اشخاص حقیقی و حقوقی عنوان کرد و گفت: پرداخت حقوق کارگران انجام شده و تنها حقوق یک ماه به حساب آنان پرداخت نشده است!

وی اضافه کرد: طی روزهای گذشته رایزنی‌ها و پیگیری‌های لازم انجام و پس از رفع مسدودیت حقوق‌های معوقه کارگران پرداخت می‌شود.

در شرایطی که کشور با رکود اقتصادی درگیر است و بیشترین فشار اقتصادی بر اقشار کم درآمد از قبیل کارگران وارد می‌شود؛ توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی کارگران از اهمیت بیشتری برخوردار است و ضروریست که مسوولان به این قشر آسیب پذیر توجه بیشتری داشته باشند.

بی‌شک ایجاد یک رفاه نسبی و تأمین نیازهای اولیه زندگی یک کارگر از خواسته‌های به حق آنان محسوب می‌شود و باید تلاش شود با پرداخت به موقع حقوق آنان در این شرایط اقتصادی و تورم بالا این قشر آسیب پذیر دچار مشکلات معیشی نشود؛ نه اینکه مسوولان با بی‌توجهی و عدم پرداخت حقوق مشکلات آنان را دو چندان کنند.

انتهای پیام/ 970823

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول