اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

تجلیل از جهادی‌های نهاوند در سالروز شهادت سردارسلیمانی

مسئول هیات امنا آستان مقدس امامزاده محمد(ع) نهاوند گفت: در سالروز شهادت سردار سلیمانی ۶۰ نفر از گروه‌های جهادی نهاوند تجلیل می‌شوند.

تجلیل از  جهادی‌های نهاوند در سالروز شهادت سردارسلیمانی

وهاب رضایی‌مفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی ۶۰ تن از نیروهای جهادی که در ایام کرونا در بیمارستان‌ها مشغول خدمت رسانی به بیماران بوده‌اند که مورد تجلیل قرار می‌گیرند.   

وی ادامه داد: این افراد متشکل از پنج گروه جهادی عمار، انصارالمهدی(عج)، صیاد شیرازی کمیل و شهید امیدی هستند که از آبان ماه به مدت دو ماه به صورت داوطلبانه با برنامه‌ریزی گروه فرهنگی جهادی شهید سلیمانی به بیمارستان‌های نهاوند اعزام شده و در کنار کادر درمان به بیماران کرونایی خدمات‌رسانی کرده‌اند.

مسئول هیات امنا آستان مقدس امامزاده محمد(ع) نهاوند به برنامه‌های این آستان به عنوان یک مرکز فرهنگی برای گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های محوری اجرای رزمایش بزرگ سه مرحله‌ای طرح جهادی سردار سلیمانی بود که اولین مرحله آن با رمز یا زینب( س) آغاز شد.

وی افزود: در این رزمایش که هدف از اجرای آن توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان به نیت سردار سلیمانی است مجموعا تا پایان مرحله سوم که ۱۴ دی‌ماه انجام می‌شود یک‌هزار و ۳۵۰ بسته معیشتی که ۱۵۰ بسته آن مربوط به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است در بین گروه‌های هدف توزیع خواهد شد.

رضایی‌مفرد ادامه داد: در شب یلدا نیز ۲۰۰ بسته یلدایی شامل تنقلات و یک‌هزار و ۸۰۰ کیلو میوه توزیع شده است.

وی از نذر خون به عنوان یکی دیگر از برنامه های این آستان به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی یاد کرد و افزود: به منظور اجرای نذر خون اقدام به نام‌نویسی از داوطلبان کرده‌ایم که تا کنون ۳۰ نفر برای این کار اعلام آمادگی کردند و پس از هماهنگی با سازمان انتقال خون استان برای استقرار اکیپ سیار زمان اجرای آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

مسئول هیات امنا آستان مقدس امامزاده محمد(ع) نهاوند از توزیع نان رایگان در سالروز شهادت سردار سلیمانی خبر داد و افزود: طبق هماهنگی های به عمل آمده با یکی از نانوائی‌های سطح شهر در روز ۱۳ دی‌ماه مصادف با سالروز شهادت سردار سلیمانی پخت نان و توزیع آن به صورت رایگان انجام می‌شود و تمام هزینه‌های آن توسط این آستان تامین می‌شود.

وی گفت: از شب شهادت سردار به مدت ۱۰ شب محافل انس با قرآن در ۱۰ مسجد به نیت شهید سلیمانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

رضایی‌مفرد این مرکز را از جمله مراکز فعال در ارائه خدمات اجتماعی ذکر کرد و افزود: این مرکز در ایام کرونا در کنار سایر مراکز و نهادهای شهرستان خدمات شایان توجهی را به مردم و به ویژه نیازمندان داشته به گونه‌ای که از ابتدای شیوع کرونا تاکنون طی۱۳ مرحله ۸ هزار و ۵۶۰ بسته معیشتی را بین نیازمندان توزیع کرده است.

وی گفت: علاوه بر آن طی همین مدت تولید ۱۷ هزار ماسک، ۲۰ هزار پرس غذای گرم، ۸۰۰ پرس مواد ضد عفونی و بهداشتی و ۵۰۰ بسته لوازم التحریر، ۵۱۵ نوع پوشاک و ۱۳۰ جفت کفش را به دست جامعه هدف خود رسانده است.

مسئول هیات امنا آستان مقدس امامزاده محمد(ع) نهاوند با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۹ گوسفند قربانی و بین مردم توزیع شده است اضافه کرد: علاوه بر توزیع گوسفندهای قربانی، از ابتدای سال تا کنون ۳ هزار و ۳۵۰ بسته پروتئینی شامل ۸۰۰ بسته گوشت و ۲ هزار و ۵۵۰ قطعه مرغ اهدایی از سوی خیرین، در سطح شهرستان توزیع شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۲۰ مورد جهیزیه و ۶۰ دست لوارم منزل و اثاثیه ببین نیازمندان توزیع شده است گفت: در مجموع یک‌‌هزار و ۳۰۰ خانواده زیر پوشش این مرکز قرار دارند که علاوه بر خدمات فوق از انواع خدمات ما در زمینه های پزشکی، تحصیلی و  مشاوره حقوقی در طول سال بهره مند میشوند.

رضایی‌مفرد در پایان گفت: درانجام این فعالیت‌ها علاوه برخیرین، مرکز افق، گروه‌های جهادی‌و خودجوش مردمی مانند گروه عمار، هیات‌های مذهبی و سایر نیکوکاران مشارکت دارند.

انتهای پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول