اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ادامه اعتراض‌ به عفو نظامیان«بلک واتر»| قانونگذار ارشد عراق خواستار شکایت بین‌المللی شد

عضو ارشد پارلمان عراق اعلام کرد، پارلمان در نظر دارد در اعتراض به عفو چهار نظامی آمریکایی عامل قتل شهروندان عراقی، خواستار شکایت به سازمان ملل و دادگاه‌های بین‌المللی شود.

ادامه اعتراض‌ به عفو نظامیان«بلک واتر»| قانونگذار ارشد عراق خواستار شکایت بین‌المللی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه موج مخالفت‌ها با عفو چهار نظامی آمریکایی عضو شرکت «بلک واتر»، قانونگذار عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق خواستار شکایت کردن از این اقدام و رجوع به دادگاه‌های آمریکایی شد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه هفته گذشته دستور عفو ۴ نظامی شرکت بلک واتر را که به دلیل کشتار شهروندان غیرنظامیان عراقی محکوم شده بودند صادر کرد. این نظامیان سال ۲۰۰۷ با حمله به غیرنظامیان عراقی در میدان «نیسور» بغداد، ۱۴ نفر شامل دو کودک را کشتند.

به گزارش اسپوتنیک، بنا بر اعلام «حسین الاسدی» کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق، قانونگذاران این نهاد قانونگذاری در نظر دارند که در موضوع عفو چهار عضو سابق بلک واتر به دادگاه‌های بین‌المللی و سازمان ملل رجوع شود.

این رسانه روس گزارش داد: «کمیته روابط خارجی پارلمان (عراق) پیشتر از دولت خواسته بود که در اعتراض به تصمیم ترامپ برای عفو این اعضای سابق بلک واتر، در توافقات امضا شده با شرکت‌های امنیتی ایالات متحده بازنگری کند و یا آنها را به تعلیق درآورد».

حسین الاسدی عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق گفت: «ما از دولت عراق می‌خواهیم این پرونده (عفو قاتلان عضو بلک واتر) را به دادگاه بین‌المللی ارجاع دهد و این پرونده به سازمان ملل ارجاع خواهد شد».


«حسین الاسدی» عضو کمیته امنیتی و دفاعی پارلمان عراق

الاسدی در مصاحبه با اسپوتنیک تصریح کرد: «من امیدوارم که روسیه و دیگر کشورهای بزرگ عضو شورای امنیت (سازمان ملل) به این پرونده توجه کنند چرا که این موضوع فقط در جهت منافع عراق نیست و منافع بین‌المللی را نمایندگی می‌کند».

این عضو ارشد پارلمان عراق افزود: «ما (اعضای پارلمان عراق) از دولت عراق و جامعه بین‌المللی خواسته‌‎ایم که برای متوقف کردن این تمسخر و تعدی به ارزش‌های دموکراتیک و انسانی مداخله کنند».

وی همچنین گفت: «دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده مداخله و (چهار عضو بلک واتر) را عفو کرد، اقدامی که نقض محاکمه علنی و حقوق متهم و همچنین حقوق خانواده‌های قربانیان است. هیچ دلیلی وجود نداشت که رئیس‌جمهور ایالات متحده آنها را عفو و آزاد کند».

این چهار نظامی عضو شرکت امنیتی بلک واتر بعد از جنجال‌های بسیار و تنش در روابط واشنگتن و بغداد، در دادگاه آمریکایی محاکمه و محکوم شده بودند. محکومیت یکی از این نظامیان، حبس ابد و سه تن دیگر حبس بین ۱۲ تا ۱۵ سال تعیین شده بود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول