اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

ابقاء ایران در فهرست اعضای مشورتی مجمع سازمان بین‌المللی ماهواره‌های دریایی

نماینده ایران در سازمان بین المللی دریانوردی گفت: با توجه به حضور فعال ایران در اجلاس سازمان بین المللی دریانوردی، در بیست و ششمین اجلاس مجمع سازمان بین‌المللی ماهواره‌های دریایی، ایران در فهرست اعضای مشورتی این مجمع بین المللی ابقا شد.

ابقاء ایران در فهرست اعضای مشورتی مجمع سازمان بین‌المللی ماهواره‌های دریایی

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، ماندانا منصوریان، نماینده سازمان بنادر و دریانوردی در سازمان بین المللی دریانوردی اظهار داشت: در بیست و ششمین نشست مجمع سازمان بین المللی ماهواره های دریایی که از تاریخ ۱۶ الی ۲۲ دسامبر ۲۰۲۰ مطابق با ۲۶ آذر لغایت ۲ دی ماه ۱۳۹۹ به صورت مجازی برگزار شد، با توجه به حضور فعالانه کشورمان در اجلاس های سازمان بین المللی دریانوردی در دو سال گذشته و رای موافق سایر کشورهای عضو، جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای کمیته مشورتی آیمسو (Advisory Committee) مجددا انتخاب شد.

وی با بیان اینکه اجلاس مجمع آیمسو هر دو سال یکبار با حضور اعضای این سازمان برگزار می شود، گفت: یکی از موضوعات مهم در اجلاس مجمع بیست و ششم سازمان بین المللی ماهواره های دریایی (IMSO) ، تصمیم گیری و تعیین اعضای کمیته مشورتی یا به اصطلاح Advisory Committee  تا زمان برگزاری مجمع آینده بود.

به گفته وی اعضای کمیته مشورتی سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲  در منطقه آسیا – پاسیفیک باید از میان کشورهای منطقه مزبور انتخاب می شدند،که با توجه به حضور فعالانه جمهوری اسلامی ایران در اجلاس های آیمو در دوسال گذشته  و رای موافق سایر کشورهای عضو، کشورمان به عنوان یکی از اعضای کمیته مشورتی آیمسو (Advisory Committee)  مجددا انتخاب شد. 

بنابراین گزارش کشورهای عضو کمیته مشورتی باید در اجلاس های آن شرکت و در اجلاس مجمع آیمسو فعال و حضور داشته باشند و طبق اساسنامه و روش کارایمسو، کشورهای عضو advisory committee از ۴ گروه منطقه‌ای در دنیا به ترتیب: آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا-پاسیفیک انتخاب می شوند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول