اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

برگزاری آزمون سراسری پتروشیمی بندر امام خمینی مهری بر مظلومیت جوانان ماهشهری

با برگزاری آزمون پتروشیمی بندر امام خمینی بصورت سراسری پازل مظلومیت و ناامیدی جوانان شهرستان بندر ماهشهر کامل شد.

برگزاری آزمون سراسری پتروشیمی بندر امام خمینی مهری بر مظلومیت جوانان ماهشهری

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر، علی مرادی مهر در یادداشتی نوشت:

مردم شهرستان بندرماهشهر در شامگاه شهریور ماه سال جاری میزبان رئیس محترم مجلس شورای اسلامی بودند که به منظور بازدید میدانی و پیگیری دغدغه‌های مردم به این شهرستان سفر کرده بود.

در این دیدار جوانان جویای‌کار و دردمند به امید پیگیری و حل مطالباتشان در مجلس یازدهم، از معضل بیکاری مفرط، حضور عمده‌ نیروهای غیر‌بومی درپتروشیمی‌های منطقه و سو‌ءمدیریت برخی از مدیران شهرستان صحبت به میان آوردند.


اما متاسفانه با گذشت پنج ماه از این سفر همچنان مطالبات مطرح شده به قوت خود باقیست و نتیجه‌ای ملموس حاصل نشد.

حقیقتاً بکارگیری جوانان تحصیلکرده و بومی شهرستان بندرماهشهر در آزمون بزرگ پتروشیمی بندرامام می‌توانست اولین و مهم‌ترین گام موثر مجلس یازدهم در مسیر خدمت‌گذاری به جوانان این شهرستان باشد که متاسفانه این مهم تحقق نیافت.

با این اوصاف پازل مظلومیت و ناامیدی جوانان شهرستان بندرماهشهر که بیش از ۲۰ پتروشیمی بزرگ و کوچک را در دل خود جای داده است، درست زمانی کامل می‌شود که ناتوانی مجلس یازدهم در حل معضل بیکاری جوانان بومی منطقه را در یک سمت و دستگیری چند روز پیش نماینده عالی دولت(فرماندار) این شهرستان به دلیل اتهامات مالی را در سمت دیگر قرار داد.

در این بین یک‌صدایی جوانان، رسانه‌های محلی، مطالبه ائمه‌ جمعه شهرستان بندرماهشهر، شهر چمران و شهرک طالقانی در کنار تلاش نماینده مجلس شورای اسلامی راه به جایی نیافت و با بی‌اعتنایی مدیران هلدینگ خلیج فارس پاسخ داده شد.

برگزاری سراسری آزمون بندرامام در شرایطی که نرخ بیکاری جوانان این شهرستان، بیش از ۲۰ هزار نفر و معادل ۲۵٪ است به هیچ عنوان قابل درک نیست و انتظار میرود که مدیران هلدینگ خلیج فارس مجددا در تصمیم گرفته شده خودشان تجدید نظر کنند.

کوتاه‌سخن: جناب مدیر و مسوول پایتخت‌نشین چه خوب است که قدری صادقانه‌تر بنگرید و بدانید که ریشه اصلی اعتراض جوانان و شهروندان بندرماهشهر در سال‌های گذشته، بیکاری و سوءتدبیر مدیرانیست که هر چند وقت یکبار خبر دستگیری و برکناری برخی از آنان به گوش میرسد.

به همین جهت انتظار میرود که در نحوه برگزاری آزمون استخدامی پتروشیمی بندرامام تجدید نظر کرده و جذب حداکثری نیرو‌های بومی مدنظر قرار گرفته شود.

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول