اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

دلگان در زمینه آبیاری نوین ۱۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است

فرماندار دلگان با بیان اینکه دلگان در زمینه آبیاری نوین ۱۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: ۵۰۰ هکتار دیگر از سامانه های نوین آبیاری در دلگان به زودی به بهره برداری میرسد.

دلگان در زمینه آبیاری نوین ۱۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است

مجتبی شجاعی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: شهرستان دلگان با اجرای حدود ۱۳ هزارهکتار آبیاری نوین از سطح ۲۸ هزارهکتار کل اراضی شهرستان، ضمن اجرای آبیاری نوین در بیش از ۴۰ درصد کل اراضی شهرستان، حدود ۳۰ درصد کل عملیات اجرای آبیاری نوین در استان را به خود اختصاص داده و حدود ۱۸ درصد از میانگین کشوری بالاتر است که این مهم مرهون تلاش جهاد کشاورزی و البته همت جامعه کشاورزی و تخصیص اعتبارات مناسب بخش آب کشور است.

فرماندار دلگان افزود: سرمایه گذاری بیش از ۱۳۰۰ میلیارد ریالی دولت از طریق اجرای ۱۳هزار هکتار آبیاری نوین در دلگان طی سالهای اخیر، منجر به افزایش حداقل ۳۰ درصدی محصول، کاهش ۳۰ درصدی مصرف کود و سم و کاهش حداقل ۲۵ درصدی انرژی و برگشت سریعتر سرمایه در بخش کشاورزی و به تعبیری، مصداقی خوب از اقتصاد مقاومتی و جهش تولید بوده است.

وی گفت: در سال جدید که به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید نامگذاری شده است اجرای این طرح ها باعث افزایش تولید به میزان حداقل ۴۰ درصد خواهد شد و نیز سبب افزایش راندمان آبیاری به بیش از 90 درصد خواهد شد.

شجاعی ادامه داد: البته این‌ مهم مستلزم همراهی وزارت نیرو، تداوم همت کشاورزان و تخصیص به موقع اعتبارات است که در حال حاضر طبق دستور العمل و بخش نامه با توجه به نوع و شیوه سیستم آبیاری و نوع اراضی بین ۸ تا ۱۳ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی دولت به ازای هر هکتار پرداخت شده است.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول