اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

سرعت سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی را افزایش می‌دهیم

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر حمایت حداکثری از سرمایه‌گذاران، گفت: با تسهیل و روان‌سازی فرآیند صدور مجوزها از طریق ظرفیت‌های قانونی، سرعت سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی را افزایش می‌دهیم.

سرعت سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی را افزایش می‌دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، محمدصادق معتمدیان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در محل استانداری برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های توسعه‌ای استان حوزه سرمایه‌گذاری است، باید زیرساخت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذاری در سطح استان را فراهم کنیم.

استاندار خراسان رضوی  اظهار کرد: باید موانع متعدد بر سر راه سرمایه‌گذاران و تولید در کشور برطرف شود تا شاهد تأثیرگذاری مثبت این گشایش‌ها در اتمسفر اقتصادی و اجتماعی کشور و استان باشیم.

وی بیان کرد: در همین راستا باید ازیک‌طرف با یک برنامه اجرایی-عملیاتی بخشی از این مقررات پیش پای تولید را حذف کنیم و از طرف دیگر با اخذ بخشی از اختیارات دستگاه‌های ملی، زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان را بیش‌ازپیش فراهم کنیم.

معتمدیان بر تسهیل و روان‌سازی خدمت‌رسانی به سرمایه‌گذاران تأکید کرد و گفت: برای اجرایی شدن این هدف، تصمیمات خوبی اتخاذشده که برای عملیاتی شدن آن لازم است بازنگری شده و نظر وزارتخانه‌های مربوطه اخذ شود.

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر حمایت حداکثری استان از سرمایه‌گذاران، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم با تسهیل و روان‌سازی فرآیند صدور مجوزها از طریق ظرفیت‌های قانونی، سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: علی‌رغم اهمیت تسریع در صدور مجوزها برای مدیریت استان، هیچ دستگاهی نباید از وظایف قانونی خود عدول کند.

معتمدیان در ارتباط با جذب اعتبارات گفت:علی‌رغم افزایش درصد تخصیص منابع نقدی نسبت به چند سال اخیر دستگاه‌ها خیلی فعالانه در این خصوص عمل نکردند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه سهم اعتبارات استانی نسبت به اعتبارات ملی بسیار ناچیز است، بیان کرد: برای تحول در بخش عمرانی استان نیاز به جذب اعتبارات ملی داریم، لذا توصیه می‌کنیم مدیران دستگاه‌ها در این خصوص از ظرفیت قانونی که در قانون بودجه وجود دارد استفاده کرده و منابع ملی را جذب کنند.

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مهم‌ترین شورای استان است، باید کارگروه‌های ذیل این شورا فعال‌تر شوند و حضور مؤثرتر مدیران را در این شورا شاهد باشیم.

معتمدیان  بیان کرد: با توجه به برودت هوا و افزایش مصارف گاز بخش‌های خانگی و عمومی به جهت جلوگیری از افت فشار و قطعی گاز، مردم در مصرف گاز صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

گفتنی است در این جلسه نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات و جلیل رحیمی جهان‌آبادی نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی که اعضاء ناظر در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هستند، از طریق ارتباط ویدئوکنفرانسی حضور داشتند.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول