اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خوش باوران به آمریکا یا جاهل‌اند یا خود را به جهالت زده‌اند

امام‌جمعه رشت با بیان اینکه امروز در جریان تحریف می‌خواهند در اذهان جا بیندازند که آمریکای بایدن بهتر از آمریکای ترامپ است، گفت: کسانی که با دیدن بدعهدی‌ها و دروغ‌گوهای آمریکا به ملت ایران هنوز به آن‌ها ایمان دارند یا جاهل بوده یا نادان و یا خود را به جهالت زده است.

خوش باوران به آمریکا یا جاهل‌اند یا خود را به جهالت زده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلا این شهر با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: سراسر زندگی حضرت زهرا سلام‌الله علیها برنامه و درسی برای امت اسلام است و ایشان در زمانی حیات داشتند که نفاق، اختناق و بی‌بصیرتی ملموس و مشهود بود.

وی با بیان اینکه حمایت از ولایت الهی، افشای چهره نفاق و قرائت خطبه‌ای در تبیین راه صحیح  برای جوامع اسلامی سه شاخصه‌ مهم حضرت زهرا (س) است، افزود: هشتم دی یادآور خلق حماسه مردم رشت در تاریخ انقلاب است که یک روز جلوتر از مردم سایر استان‌ها علیه دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی قیام و نقشه‌های آنان را نقش برآب کردند. 

امام‌جمعه رشت با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه اگر جریان تحریف شکست بخورد تحریم نیز شکست می‌خورد، بیان کرد: امروز اکثریت قریب به‌اتفاق مردم ایران، آمریکای بزک شده را می‌شناسند و آن را دشمن شماره یک خود می‌دانند زیرا آن‌ها همیشه به ملت‌ها دروغ گفته و این باوری است که همگان به آن معتقدند.

وی با بیان اینکه کسی با دیدن بدعهدی‌ها و دروغ‌گوهای آمریکا به ملت ایران هنوز به آن‌ها ایمان دارند یا جاهل است‌ یا نادان و یا خود را به جهالت زده، افزود: آمریکا هیچ‌گاه از دشمنی با ملت ایران و جوامع اسلامی آرام نمی‌نشیند و در ایام اخیر دست به طرح و دشمنی‌های جدید زده  و امروز تحریف را در دستور کار قرار دادند.

وی با بیان اینکه امروز در جریان تحریف می‌خواهند در اذهان جا بیندازند که آمریکای بایدن بهتر از آمریکای ترامپ است، تصریح کرد: برخی‌ها در جریان تحریف همواره در حال تکرارند که رهبری دچار بیماری شده و هیئت‌رئیسه مجلس دنبال جایگزینی برای ایشان و یا اینکه ایشان سفارش کردند که فرزندش را جایگزین کنند این‌ها را در جنگ رسانه‌ای به‌دروغ آن‌قدر تکرار می‌کنند تا آن را در اذهان جا بیندازند.

فلاحتی با تأکید بر اینکه دشمن، سخت در تلاش است تا نارضایتی، ناامیدی و اعتماد کاذب به دشمن را در اذهان جا بیندازند، بیان کرد: برخی از رسانه‌های داخلی هم‌نوا با بدخواهان این نظام در خارج از کشور، همان نوایی را سر دادند که  دشمن بیان کرده بود به‌طوری‌که خود دشمن هم تعجب می‌کرد که چنین سخنی  از برخی‌ها در داخل کشور برخیزد.

فلاحتی با اشاره به مفاد بودجه ۱۴۰۰ گفت: از نمایندگان مردم می‌خواهیم که این بودجه را اصلاح کنند چراکه نظام بودجه کشور بیمار بوده و ده‌ها اشکال و شبهه دارد که هرکدام آسیب‌زا و خطرآفرین است لذا از نمایندگان مردم می‌خواهیم که با دقت آن را بررسی کنند.

خطیب جمعه رشت با بیان اینکه ۵۰ هزار میلیارد فرار مالیاتی در کشور است، گفت: محاکم کیفری فقط دنبال یک مغازه کوچک یا یک روستایی می‌روند و نمایندگان باید تلاش کنند تا دولت آینده گرفتار آسیب‌های ناشی از نوسانات بود که در کشور نشود.

وی با اشاره به سبک زندگی اسلامی بیان کرد: خود صیانتی و خود مراقبتی امروز در روانشناسی مطرح است اما پیامبر عظیم الشأن اسلام نیز از مراقبت خود و  چشمان خود از بدی‌ها و پلشتی‌ها سخن گفته که اگر به‌درستی به آن توجه شود  انسان را به آرامش می‌رساند.

فلاحتی با بیان اینکه شبکه‌های رسانه‌ای معاند از ابزارها برای دست‌خوش قرار دادن حوادث استفاده می‌کنند، افزود: دشمن با توسل به شهوت چشم درصدد ناآرام کردن ذهن و فکر جوانان کشور و دشمنی با ماست که همواره ملت بصیر ایران اسلامی نقشه‌های آنان را نقش بر آب کردند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به سالروز میلاد حضرت مسیح علیه‌السلام گفت: حضرت عیسی (ع) در سخنی  فرمودند با کسانی نشست‌وبرخاست کنید که نگاه به او، شما را به یاد خدا انداخته و سخن او بر دانشتان بیفزاید و عملش  شما را به جهان آخرت ترغیب کند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول