اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

20 درصد دانش آموزان هرمزگان دارای اضافه وزن هستند

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: بیش از 360 هزار و 800 دانش آموز استان مورد غربالگری طرح کوچ قرار گرفتند که 20.12 درصد آنها چاق یا دارای اضافه وزن هستند.

20 درصد دانش آموزان هرمزگان دارای اضافه وزن هستند

 به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، علیرضا باقری در جلسه کارگروه اجتماعی طرح کوچ استان گفت: بیش از 360 هزار و 800 دانش آموز دختر و پسر استان هرمزگان مورد غربالگری طرح ملی کوچ ( کنترل وزن و چاقی) قرار گرفتند.

وی افزود: در این طرح بیش از 178هزار دانش آموز دختر و بیش از 182 هزار و 800 دانش آموز پسر مورد غربالگری قد، وزن و توده بدنی قرار گرفتند.

باقری ادامه داد: پس از جمع آوری اطلاعات و آمار بدست آمده، 20.12 درصد از دانش آموزان استان هرمزگان دارای اضافه وزن یا چاق هستند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش هرمزگان گفت: مرحله اول طرح کوچ که از شهریورماه تا آبان ماه سال جاری بود، غربالگری قد و وزن دانش آموزان صورت گرفت و در مرحله دوم که تا اسفندماه 99 ادامه دارد، مداخله به صورت مشاوره، آگاهی بخشی به والدین و دانش آموزان برای کاهش وزن و یا جبران وزن در دانش آموزانی که دچار کمبود وزن هستند انجام می شود.

باقری تصریح کرد: در مرحله مداخله طرح کوچ، همکاری خانواده ها و دانش آموزان و همچنین همراهی ارگانها و دستگاه های همکار آموزش و پرورش در طرح کوچ از جمله امور اجتماعی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان، صدا و سیما، شهرداری، مخابرات، دانشگاه هرمزگان و غیره بسیار مهم و حیاتی است.

انتهای پیام/ 88055

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول