اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

توزیع 2 هزار بسته معیشتی بین زندانیان زنجانی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان از توزیع 2 هزار بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانیان خبر داد و گفت: این بسته‌ها با مشارکت خیرین و گروه‌های جهادی توزیع شده است.

توزیع 2 هزار بسته معیشتی بین زندانیان زنجانی

محمد جوادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در شرایط اقتصادی کنونی‌، دستگیری از خانواده‌های زندانیان با هدف جلوگیری از آسیب‌های آشکار و پنهان اجتماعی به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه خانواده زندانیان نقشی در ارتکاب جرم نداشته‌اند، اما زندانی شدن سرپرست برای آنها آسیب‌زاست، تصریح کرد: اداره کل زندان‌های استان نیز با بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت خیرین و همچنین دستگاه‌های مرتبط به دنبال کاهش این آسیب‌ها است.

جوادی با اشاره به اینکه شیوع ویروس کرونا خانواده زندانیان را بیشتر در معرض آسیب قرار داده است، گفت: در همین راستا از ابتدای سال تاکنون 2 هزار بسته معیشتی شامل کالاهای اساسی به ارزش 5 میلیارد ریال بین خانواده زندانیان توزیع شده است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان گفت: این بسته‌ها با مشارکت گروه‌های جهادی و سازمان‌های مردم نهاد از جمله سپاه پاسداران استان، حسینیه اعظم و ستاد اجرائی فرمان حضرت امام (ره) توزیع شده است.

وی تصریح کرد: همچنین به مناسبت شب یلدا نیز 310 بسته معیشتی بین خانواده‌های زندانیان نیازمند توزیع شد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان زنجان همچنین از دیدار چهره به چهره مسؤولان در زندان برای حل مشکلات مددجویان خبر داد و گفت: خوشبختانه با پایش صورت گرفته و با تعامل ویژه دستگاه قضائی استان از قبال این طرح تا کنون ۱۳۰ زندانی از زندان آزاد شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‎های توانمندسازی زندانیان و کمک به آنها بحث مهارت‌آموزی این افراد نیز مورد توجه بوده است، گفت: در همین راستا تاکنون بیش از ۶۰۰ نفر از زندانیان در استان زنجان توانستند گواهی و مدرک مهارت فنی و حرفه‌ای را دریافت کنند.

جوادی تاکید کرد: با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان خدمات آموزشی در بیش از ۱۰ رشته فنی و حرفه‌ای آموزش‌های لازم به مددجویان ارائه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول