اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

آغاز مرحله کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی

مرحله نهایی جشنواره تلاو‌ت‌های مجلسی با رقابت راه‌یافتگان به مرحله کشوری به صورت مجازی آغاز شد.

آغاز مرحله کشوری جشنواره تلاوت‌های مجلسی

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس مرحله نهایی جشنواره تلاو‌ت‌های مجلسی با رقابت راه‌یافتگان به مرحله کشوری آغاز شد.

داود جعفری دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر گفت: پس از پایان مرحله استانی 37 قاری قرآن کریم موفق به راه‌یابی به مرحله کشوری جشنواره شدند که این افراد در قالب پنج گروه تقسیم و برای هرگروه یکی از قاریان صاحب مقام بین‌المللی به عنوان مربی انتخاب شد.

وی ادامه داد: این گروه‌بندی برای تمرین و آمادگی بیشتر قاریان جهت حضور در مرحله کشوری انجام شد که در نوع خود بی‌سابقه بود. به این صورت راه‌یافتگان به مرحله کشوری طی حدود یک ماه زیر نظر یک استاد قرآن به تمرین پرداختند تا با آمادگی کامل در مرحله کشوری تلاوت کنند.

جعفری از برگزاری مرحله کشوری جشنواره به صورت مجازی خبر داد و گفت: با توجه به شیوع کرونا مرحله کشوری جشنواره به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود، به این صورت که تلاوت راه‌یافتگان به این مرحله ضبط و از طریق فضای مجازی به رأی گذاشته می‌شود به این صورت نفرات برتر انتخاب و این افراد باید در جشنواره فجر تلاوت که بهمن‌ماه برگزار می‌شود با هم رقابت کنند.

دبیر جشنواره تلاوت‌های مجلسی درخصوص نحوه رأی‌گیری برای تلاوت‌های راه‌یافته به مرحله کشوری گفت: برای این کار دو راه طراحی شده است، اول اینکه سامانه‌ای برای رأی دادن به شرکت‌کنندگان طراحی و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این سایت ضمن رأی دادن به شرکت‌کنندگان مورد نظرشان به صورت آنلاین نتایج را هم مشاهده کنند.

وی ادامه داد: دیگر راه رأی دادن به شرکت‌کنندگان پیج اینستاگرام جشنواره است که در آن تلاوت‌ها بارگذاری شده و علاقه‌مندان می‌توانند ضمن استماع تلاوت‌ها با لایک کردن تلاوت‌های مورد‌نظرشان به آنها رأی بدهند. همچنین کسانی که می‌خواهند از طریق سایت به قاریان مورد نظرشان رأی بدهند باید با مراجعه به کانال تلگرام و یا پیج اینستاگرام جشنواره تلاوت‌ها را مشاهده و بهترین‌ها را کنند.

جعفری درباره مرحله نهایی جشنواره که با عنوان فجر تلاوت برگزار می‌شود، گفت: مرحله فینال فینالیست‌های جشنواره با عنوان فجر تلاوت دهه فجر برگزار می‌شود و در آن برگزیدگان دیگر بخش‌های جشنواره هم معرفی و تجلیل می‌شوند.

به گزارش فارس علاقه‌مندان می‌توانند با مرجعه به کانال تلگرام جشنواره به نشانی ضمن اطلاع از جزئیات برنامه تلاوت‌های راه‌یافتگان به مرحله کشوری را مشاهده کنند.

همچنین علاقه‌مندان برای رأی دادن می‌توانند از اینجا اقدام کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول