اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تأکید مقامات ازبکستان و پاکستان بر تقویت روابط پارلمانی

معاون اول رئیس مجلس سنای ازبکستان و سفیر پاکستان در تاشکند طی دیداری چشم انداز روابط بین پارلمانی در منطقه را بررسی کردند.

تأکید مقامات ازبکستان و پاکستان بر تقویت روابط پارلمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «صادق صفایف» معاون اول رئیس مجلس سنای ازبکستان و «سید علی اسد گیلانی» سفیر پاکستان در تاشکند، طی دیداری چشم انداز روابط بین پارلمانی در منطقه را بررسی کردند.

در این دیدار تاکید شد که روابط بین دو کشور در سال‌های اخیر به طور قابل ملاحظه‌ای تحکیم یافته است. روابط دوجانبه در زمینه‌های اقتصادی و بازرگانی و گردشگری از پتانسیل بسیاری برخوردار است.

در این دیدار همچنین چگونگی و چشم انداز روابط بین پارلمانی در سطح مناطق و همکاری‌های متقابل در زمینه‌های نساجی، کشاورزی، آموزشی و فرهنگی و دیگر ابعاد مورد علاقه طرفین بررسی شده است.  

سفیر پاکستان در تاشکند سیاست منطقه‌ای «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و همچنین تلاش‌های وی در برقراری صلح و ثبات در منطقه آسیای مرکزی را ارزشمند خواند.

طرفین در پایان این دیدار در مورد برگزاری گفت‌وگوهای منظم بین پارلمان‌های دو کشور و گروه‌های دوستی به توافق رسیدند.

مبادلات بازرگانی این دو کشور در سال 2019 میلادی با 5 برابر افزایش نسبت به سال 2018 میلادی در سطح 123 میلیون دلار قرار گرفته است.

پاکستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 22 دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 10 می سال 1992 میلادی بین این دو کشور روابط دیپلماتیک برقرار شده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول