اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

336 قرارداد برای تبدیل بنادر کشور به بندر نسل سوم/اجرای طرح آمایش در 4 شهر لجستیکی

‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تعداد 336 قرارداد با بخش خصوصی برای توسعه بنادر و تبدیل بنادر به نسل سوم ‌منعقد شده است.

336 قرارداد برای تبدیل بنادر کشور به بندر نسل سوم/اجرای طرح آمایش در 4 شهر لجستیکی

‌به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمد راستاد امروز در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری در اراضی 2400 هکتاری بندر شهید رجایی، اظهار داشت: تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر دنبال شده است‌، با اجرای این طرح 100 درصد به مساحت موجود در بندر شهید رجایی اضافه شده است و از طریق سرمایه‌گذاری در این طرح، اراضی این بندر به 2400 هکتار رسید.

وی ادامه داد: با تحقق‌ تفاهم‌نامه‌های امروز ‌شاخص‌های لجستیکی توسعه می‌یابد، سهم حمل و نقل در قیمت تمام شده کالاها کاهش می‌یابد و‌ این طرح‌ها نقش موثری در اقتصاد خرد و برای مصرف کنندگان نهایی خواهد داشت.

‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری در مجتمع بندر شهید رجایی‌ به 130 هزار میلیارد تومان رسید و میزان اشتغال‌زایی هم در این بندر به ۲۰ هزار نفر می‌رسد که این مورد نقش موثری در جذب جمعیت و جلوگیری از مهاجرت مردم این منطقه دارد‌.

راستاد با اشاره به اشتغال‌زایی طرح‌های مذکور گفت: با اجرای این طرح‌ها و‌ اشتغال‌زایی در نوار ساحلی کشور، به زودی‌ دستاوردهای مهمی در این حوزه خواهیم داشت.

وی اظهار داشت: تعداد 336 قرارداد با بخش خصوصی برای توسعه بنادر و تبدیل بنادر به نسل سوم ‌منعقد شده است.

‌مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: ‌در طرح آمایش که با حضور وزیر راه و شهرسازی مطرح کرده بودیم، تعداد چهار ‌شهر لجستیکی مشخص شد که 3 شهر در دستور کار قرار گرفت‌ و در شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین استان‌های کشور این طرح را انجام دادیم که در این‌باره می‌توان به بندر شهید رجایی در استان هرمزگان، بندر امام خمینی (ره) در استان خوزستان و بندر امیرآباد در شمال اشاره کرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول