اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

بررسی لایحه تجارت در مجلس به تشکیل کمیسیون مشترک نیاز دارد

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با تاکید بر اینکه در مجلس دهم لایحه تجارت فقط در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی شده بود و همین موضوع زمینه ساز ایجاد مشکلاتی شده است، گفت: بررسی این لایحه نیاز به تشکیل کمیسیونی مشترک با حضور نمایندگان کمیسیون اقتصادی، اجتماعی و حقوقی دارد.

بررسی لایحه تجارت در مجلس به تشکیل کمیسیون مشترک نیاز دارد

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره روند بررسی لایحه تجارت در مجلس گفت: ایرادات و انتقادات درستی به نحوه بررسی و تصویب برخی از ماده‌های لایحه تجارت در مجلس دهم وارد است. در حال حاضر فضای بسیار مثبتی در مجلس شکل گرفته و نسبت به طرح‌ها و لوایحی که لبه اقتصادی و کسب‌وکاری دارند، قرار شده وقت زیادی گذاشته شود.

وی ادامه داد: لایحه تجارت با سرعت زیاد و عجولانه در مجلس دهم تصویب شد. معتقدیم لایحه مذکور نیاز به اصلاح دارد. فعالان اقتصادی و تجار نسبت به برخی از ماده‌های لایحه تجارت ایراد گرفته‌اند و پیشنهاداتی هم برای اصلاح داده‌اند.

آصفری با بیان اینکه بررسی لایحه تجارت نیازمند تشکیل کمیسیون مشترک در مجلس است، گفت: بررسی لایحه تجارت نیاز به تشکیل کمیسیونی مشترک دارد که در آن نمایندگان کمیسیون اقتصادی، اجتماعی و حقوقی هم شرکت کنند. در مجلس گذشته لایحه مذکور فقط در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی شده بود و همین موضوع زمینه ساز ایجاد مشکلاتی شده است.

وی در پایان تاکید کرد: لایحه تجارت باید در مسیر تسهیل فعالیت‌های تجاری و اقتصادی باشد ولی درحال حاضر باتوجه به ایراداتی که در آن وجود دارد، این موضوع برعکس شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول