اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

موج واکنش منفی به حکم ترامپ برای عفو نزدیکانش

عفو نزدیکان و متحدان سیاسی رئیس جمهور آمریکا که برخی از آن‌ها توسط دادگاه محکوم شده بودند، واکنش منفی چهره‌های هر دو حزب این کشور را به همراه داشت.

موج واکنش منفی به حکم ترامپ برای عفو نزدیکانش

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، اقدام «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در عفو شمار زیادی از نزدیکانش واکنش منفی مقامات هر دو حزب این کشور را به همراه داشت.

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، «بن ساس» سناتور جمهوری‌خواه روز چهارشنبه در بیانیه‌ای عفو «راجر استون» مشاور پیشین و «پائول منافورت» رئیس پیشین ستاد انتخاباتی ترامپ را اقدامی «از اساس مفاسدانه» توصیف کرد.

این سناتور آمریکایی گفت:‌ «رفقایی مانند مانافورت و استون به طور آشکار و مکرر قانون را زیر پا گذاشته و به آمریکایی‌ها ضربه زده‌اند».

از جمله افراد دیگری که توسط ترامپ عفو شدند، «چارلز کوشنر» پدر داماد ترامپ است. «کریس کریستی» فرماندار پیشین ایالت نیو جرسی که محاکمه او را بر عهده داشت، در واکنشی گفت جرایم چارلز کوشنر یکی از «زننده‌ترین» مواردی بود که با آن‌ها سروکار داشت.

همچنین «آدام شیف» که رهبری جلسات استیضاح ترامپ را در کارنامه دارد، درباره عفو مانافورت گفت: «در خلال تحقیقات [رابرت] مولر، وکیل ترامپ عفو مانافورت را بر سر زبان‌ها انداخت. مانافورت از همکاری با دادستان‌ها سر باز زد، دروغ گفت و محکوم شد و ترامپ او را به‌خاطر خبرچینی نکردن مورد ستایش قرار داد. اکنون عفو او از سوی ترامپ نقشه‌های مفسدانه او را کامل می‌کند».

ترامپ بامداد پنجشنبه به وقت تهران، حکم عفو ۲۶ نفر از نزدیکان و متحدان سیاسی خود را صادر کرد.

رابرت مولر بازرس ویژه پیشین دادگستری ایالات متحده حدود دو سال پیش استون را به اتهام کارشکنی در راه قانون، اثرگذاری بر شهادت افراد و ارائه اظهارات کذب به مأموران قانون بازداشت کرد. ترامپ پیش از این نیز مجازات راجر استون را کاهش داده بود.

منافورت نیز بیش از یک سال پیش به اتهام فرار مالیاتی و تخلفات بانکی در دادگاهی در آمریکا به چهار سال حبس محکوم شد.

از طرف دیگر، چارلز کوشنر در سال ۲۰۰۴ به اتهام فرار مالیاتی و دستکاری در اظهارات شاهدان به دو سال حبس محکوم شد که تنها ۱۴ ماه از حبس خود را گذراند.

این خبر در حالی منتشر شده است که یک روز قبل از آن، رئیس جمهور آمریکا بامداد روز چهارشنبه دستور عفو ۱۵ نفر از جمله چند فرد نزدیک به حزب جمهوری‌خواه و چهار نظامی آمریکایی را که به دلیل کشتار شهروندان غیرنظامی عراقی محکوم شده بودند صادر کرده بود.

اواسط ماه آذر یک منبع آگاه گفته بود که بحث‌هایی که در روزهای اخیر درباره تصمیم ترامپ درباره صدور حکم عفو برای سه فرزند اول خود، داماد و مشاورانش از جمله «رودی جولیانی» وکیل مدافع شخصی وی، صورت گرفته است، بیشتر در قالب یک رئیس‌جمهوری است که احساس می‌کند بشدت تحت فشار و گرفتار است.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز پیش‌تر گزارش کرده است، ترامپ اعضای خانواده‌اش را از بیم هدف قرار گرفتن از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا در لیست عفو خود قرار داده است.

رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این نیز اواخر ماه گذشته، «مایکل فلین» اولین مشاور امنیت ملی خود را نیز عفو کرده بود.

فلین، ژنرال بازنشسته ارتش در سال ۲۰۱۷ به دروغگویی به اف‌بی‌آی درباره تعاملات خود با سفیر روسیه در آمریکا در هفته‌های قبل از روی کار آمدن ترامپ، اعتراف کرد. او از آن زمان تلاش کرده از خود رفع اتهام کند و گفته دادستان‌ها حقوق او را نقض کردند و او را برای بیان این اعتراف فریب دادند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول