اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کاهش ۵۰ درصدی مرگ میر کرونایی در گیلان

مسؤول کمیته نظارت، پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی سردار شهید سلیمانی سپاه پاسداران با اشاره به موفقیت‌آمیز بودن طرح غربالگری شهید سلیمانی در استان گیلان گفت: میزان بستری‌های ناشی از کرونا در گیلان ۴۰ و آمار مرگ‌ومیر ۵۰ درصد کاهش پیداکرده است.

کاهش ۵۰ درصدی مرگ میر کرونایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چشمی شامگاه امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح غربالگری شهید سلیمانی یک طرح مشترک‌ میان به سطح و وزارت بهداشت است، اظهار کرد: اجرایی شدن درست این طرح کمک بسیار زیادی در قطع زنجیره کرونا در کشور می‌کند لذا کمیته‌های بسیاری را در این طرح با مشارکت وزارت بهداشت و دانشگاه‌ علوم پزشکی طراحی شده است.

وی با اشاره به موفق آمیز بودن طرح غربالگری شهید سلیمانی در استان گیلان افزود: در ماه‌های گذشته میزان افراد مبتلا به کرونا در استان روند صعودی داشت ولی با همکاری سپاه قدس گیلان، بسیج و دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان این طرح‌ به‌خوبی در گیلان و اکنون‌ روند کرونا در گیلان نزولی است.

مسؤول کمیته نظارت، پایش و ارزیابی قرارگاه جهادی سردار شهید سلیمانی سپاه پاسداران یکی از دلایل موفقیت‌آمیز بودن‌ طرح غربالگری شهید سلیمانی در گیلان را کاهش ۵۰ درصدی مرگ میر در این استان دانست و گفت: با اجرای دقیق این طرح در گیلان میزان بستری‌های ناشی از کرونا در گیلان ۴۰ و آمار مرگ‌ومیر ۵۰ درصد کاهش پیداکرده و همین امر سبب شد استان گیلان یک استان پیشرو در طرح غربالگری شهید سلیمانی معرفی شود.

شامگاه با اذعان به اینکه در طرح غربالگری شهید سلیمانی سه کمیته اصلی با رویکردهای حمایتی، مراقبتی و نظارتی وجود دارد، تصریح کرد: در کمیته حمایتی تیم‌های بسیج، در کمیته مراقبتی تیم‌های پزشکی، پرستاری و بهیاری و درنهایت در کمیته نظارتی نیز بخش اصناف را شامل شده و نظارت بر رعایت بهداشت را به‌درستی پوشش می‌دهند.

وی از مشارکت ۵۰۰ هزار بسیجی در طرح غربالگری شهید سلیمانی خبر داد و بیان کرد: کشور و در مرحله اول غربالگری بالغ‌بر ۵۰۰ هزار نیروی بسیجی مشارکت داشته و اکنون نیز بیش از چند صد بسیجی در حال اجرای طرح شهید سلیمانی هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول