اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حل مشکل مسکن و بیمه خبرنگاران از اولویت ارشاد است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان حل مشکل مسکن و بیمه خبرنگاران را از برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: در این زمینه رایزنی‌هایی با صندوق اعتباری هنر انجام می‌شود تا مشکل بیمه حل شود.

حل مشکل مسکن و بیمه خبرنگاران از اولویت ارشاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمعی از اعضای شورای بسیج رسانه استان زنجان، با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار و در مورد مسائل مختلف حوزه رسانه استان گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

در این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه همه تلاش خود را برای حل مشکلات خبرنگاران و اصحاب رسانه استان انجام خواهد داد، اظهار داشت: از ابتدای ورودم به استان زنجان با توجه به مطرح بودن اختصاص مسکن برای خبرنگاران، پیگیر این موضوع بودم و تا حصول نتیجه این موضوع را پیگیر خواهم کرد.

محمد ربیع احمد خانی با بیان اینکه قشر خبرنگاران از شریف‌ترین اقشار فرهنگ و هنر و رسانه استان هستند، تصریح کرد: در زمینه حل مشکلات رسانه‌ها و فعالان این حرفه نیازمند همکاری و همراهی همه فعالان این بخش هستیم.

وی در مورد گلایه‌های موجود در بخش توزیع آگهی‌های دولتی از سوی رسانه‌ها گفت: در مورد توزیع آگهی‌ها مر قانون اجرا خواهد شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: نظم در انتشار و عمل به ماده ۱۶ از جمله مواردی است که باید رعایت شود، تا نشریه شامل آگهی شود.

احمدخانی با بیان اینکه باید همکاری دو جانبه بین بسیج رسانه استان زنجان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود، ادامه داد: این تعامل دو سویه موجب ارتقای فعالیت‌ها می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان حل مشکل بیمه خبرنگاران را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: در این زمینه رایزنی‌هایی با صندوق اعتباری هنر انجام می‌شود تا مشکل بیمه حل شود.

وی با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری رسانه‌ها و اصحاب فرهنگ و هنر استان در زمینه برگزاری کنگره 3هزار و 535 شهید استان زنجان گفت: اصحاب رسانه با تولید آثار فاخر می‌توانند کنگره شهدای استان را در این زمینه یاری کنند.

احمدخانی با بیان اینکه راه‌اندازی صندوق بیمه بیکاری خبرنگاران اقدام بسیار تاثیرگذار و مبارکی است که امیدواریم هر چه سریعتر این موضوع محقق شود، تصریح کرد: برای حل مشکل بیمه خبرنگاران رایزنی‌هایی با صندوق اعتباری هنر انجام می‌شود تا مشکل بیمه حل شود.

در ادامه این دیدار رئیس سازمان بسیج رسانه استان زنجان نیز برضرورت ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌های رسانه‌ای در استان زنجان تاکید کرد و گفت: رسانه‌ها در زمینه انعکاس مشکلات مردم و امید آفرینی در جامعه تلاش می‌کنند.

رضا جمالی با بیان اینکه بیان موفقیت‌ها و برنامه‌های دستگاه‌های اجرایی با همکاری رسانه‌های استان محقق می‌شود، افزود: برای حل مشکلات قشر بسیج رسانه استان باید همکاری‌های لازم در این زمینه انجام شود.

مشکلات خبرنگاران باید پیگیری و رفع شود

در ادامه این دیدار رئیس شورای قشر بسیج رسانه استان زنجان نیز بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی برای خبرنگاران استان و بالا بردن دانش آنها تاکید کرد و گفت: باید با برگزاری دوره‌های مختلف سطح آگاهی و دانش خبرنگاران را بالا برد.

قنبر رسولی با بیان اینکه مشکلات بیمه و مسکن خبرنگاران استان زنجان سالیان متمادی وجود داشته و این مشکلات در گذر سال‌ها حل نشده است، گفت: با وجود تاکیدات مسؤولان مشکل بیمه خبرنگاران هنوز حل نشده است و آنها با این مشکلات درگیرند.

وی با بیان اینکه مسکن یکی دیگر از مشکلات خبرنگاران است که باید پیگیری و رفع شود، تصریح کرد: برای حل مشکل خبرنگاران تاکنون قول‌های فراوانی داده شده است، ولی این مشکل همچنان موجود است.

رئیس شورای قشر بسیج رسانه استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه مثال مسائل و مشکلات خبرنگاران به سوزنی می‌ماند که برای همه جامه می‌دوزد اما خود همیشه بی‌لباس است، تصریح کرد: خبرنگاران مشکلات همه مردم و اقشار را پیگیری می‌کنند اما خود با مشکلات عدیده و بزرگی روبه‌رو هستند.

رسولی بر ضرورت اختصاص محلی برای بسیج رسانه ابهر از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تاکید کرد و گفت: بسیج رسانه در حوزه‌های مختلف گام‌های مطلوبی برای خدمات رسانی به رسانه‌ها برداشته است.

در ادامه این جلسه عضو شورای بسیج رسانه استان زنجان نیز اظهار داشت: سال‌هاست مشکلات رسانه‌ها به قوت خود باقی مانده و مجلس و دولت نتوانسته‌اند ناجی مشکلات خبرنگاران باشند.

فرید حائری با بیان اینکه عشق جهادی برای کار خبر لازم است و رسانه‌های استان با همه توان در این عرصه با وجود مشکلات فعالیت می‌کنند، افزود: ضروری است مشکلات این قشر حل شود.

انتهای پیام/2308/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول