اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

زنگنه: تولید سالانه ۴۵ هزار تن PVC گرید پزشکی در پتروشیمی هگمتانه

وزیر نفت با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه سالانه ۴۵ هزار تن PVC گرید پزشکی تولید خواهد کرد گفت: تفاهم برای تامین خوراک این پتروشیمی نیز صورت گرفته است.

زنگنه: تولید سالانه ۴۵ هزار تن PVC  گرید پزشکی در پتروشیمی هگمتانه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، بیژن زنگنه صبح امروز در مراسم افتتاح شرکت پتروشیمی هگمتانه که به صورت ویدیوکنفرانسی برگزار شد اظهار کرد: امسال ۱۱ طرح پتروشیمی در کشور در دست افتتاح است که تا امروز هفت طرح به بهره‌برداری رسیده و امروز نیز افتتاح سه طرح را در برنامه داریم.
 
وی با اشاره به بهره‌برداری همزمان از دو طرح پتروشیمی در ایلام، پتروشیمی هگمتانه و مجموعه طرح‌های پتروشیمی ارومیه گفت: این صنعت و پروژه باارزش با پیگیری مسوولان و نمایندگان همدان در مجلس پیگیری و به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر نفت یادآور شد: تحقق این طرح گرچه طولانی شد و آن هم به خاطر جذب سرمایه‌گذاری خصوصی بود اما سالانه ۴۵ هزار تن pvc گرید پزشکی برای کشور تولید خواهد کرد.

وی با بیان اینکه گرید پزشکی برای ساخت ادوات پزشکی مثل سرم، سرنگ و... مورد استفاده است و امکان توسعه هم خواهد داشت گفت: صنعت پتروشیمی در مقابله با کرونا هم نقش مهمی دارد چه در موارد مورد نیاز پرستاران و پزشکان و چه تولید مواد ضد عفونی، آب ژاول و تولید ال ای بی که در ساخت شوینده‌ها به کار می‌رود.

زنگنه با بیان اینکه این طرح‌ها امروز یک میلیارد دلار ارزش دارند که همه آنها هم در غرب کشور قرار دارند گفت: امروز یک جشن جهش تولید و شکوفایی در غرب ایران است و این طرح‌ها مولد هستند و ارزش تولیدات آنها سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول