خبرگزاری فارس مازندران ـ زهرا طاهریپرکوهی|اسفند ماه سال گذشته بود که شاهد شیوع ویروس کرونا بودیم که در کنار همه مسائل و مشکلات بحث آموزش مسالهای بود که نگرانیهایی بسیاری به دنبال داشت که با تداوم روزهای کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش به دنبال راهی برای ایجاد ارتباط میان دانشآموزان و معلمان شد که در این مسان مجاهدان آموزشی خوش درخشیدند.
درست است با ادامه اوجگیری ویروس کرونا درهای مدارس بسته شد اما سکوت کلاسهای درس را فرانگرفت بلکه این معلمان با همت و اراده و در با کمک والدین بیش از گذشته وقت خود را صرف تعلیم و تربیت دانشآموزان کردند.
معلمان این مجاهدان آموزشی در دوره شیوع ویروس کرونا با وجود تعطیلی مدارس، عاشقانه آموزش را به خانهها بردند تا سهم دانشآموزان از کرونا به جای نگرانی شور و شوق یادگیری باشد.
اعتقاد معلمان دلسوز در این روزهای کرونایی این است که باید مدرسه را به خانههای تک تک دانشآموزان آورد و در این راستا نه تنها آموزش را تعطیل نکردند بلکه همچون ایام مدرسه درس دادند و تکلیف خواستند و پاسخگوی سوالات و اشکالات دانشآموزان بودند؛ چراکه از نظر آنان نباید هیچگاه حتی لحظهای از آموزش غافل شد به این دلیل که جبرانش سخت است و این مهم در دانشآموزان ابتدایی مستلزم آموزش و پیگیری است.
درست است مدرسه و کلاس درس بهترین محل آموزش است و نمیتوان جایگزینی برایش تعریف کرد ولی با این وجود شور و شوق دانشآموزان و در کنار تلاشهای والدین و همینطور اهتمام معلمان موجب شده یادگیری دانشآموزان در این روزهای سخت متوقف نشود.
فریبا سالاری با سابقه ۲۰ ساله، معلمی که از روزهای آغاز سال تحصیلی متوجه غیبت یکی از دانشآموزان در کلاس درس شد.
با ادامه غیبتهای این دانشآموز پیگیر ماجرا و دلیل غیبتش شد، خانم معلم متوجه شد که با توجه به وضعیت مالی امکان ادامه تحصیل برای این دختر بچه وجود ندارد و با این شرایط هر روز این معلم داوطلبانه در منزل حاضر شد تا این دانشآموز از تحصیل دور نماند.
خانم سالاری در اینباره در گفتوگو با فارس، میگوید: از همان روزهای آغاز سال تحصیلی متوجه غیبت یکی از دانشآموزان شدم که در این زمینه پیگیر شدم.
در ادامه پیگیریها متوجه شدم دانشآموز که معصومه نام دارد با توجه به مشکلات و مسائلی شرایط خرید گوشی ندارد.
معصومه کلاس سوم ابتدایی در حال تحصیل است و دانشآموزان در این مقطع نیاز به صرف وقت برای یادگیری و آموزش دارند به همین دلیل با پدر و مادرش صحبت کردم که این دانشآموز را به منزلم بیاورند که بهدلایلی موافقت نکردند و با این پیشنهاد که در منزلشان حاضر شوم موافقت کردند به همین دلیل هر روز به منزل معصومه برای درس و یادگیری میروم.
با روزهای قرمز کرونایی و اینکه بحث قرنطینه خانگی مطرح شد به فکر تامین گوشی برای معصومه افتادم که خانوادهاش موفق به دریافت وام هم نشدند به همین دلیل گوشی خودم را در اختیار معصومه قرار دادم.
روزی که گوشی را قرار بود به معصومه هدیه کنم برایش کیف و لوازمالتحریر هم تهیه کردم و برایش بردم زمانیکه گوشی به همراه لوازمالتحریر اهدا کردم هیچگاه فراموش نمیکنم خوشحالیاش وصفناپذیر بود.
در تمام ۲۰ سال تدریس، دوست دارم با بچههایم دوست باشم به اعتقاد من رمز موفقیت در بحث معلمی، محبت کردن از تمام وجود است که در تمام طول این سالها محبت هم دریافت کردم.
کودکان روحیه شکنندهای دارند و ما بزرگترها بهعنوان الگوی آنان باید محبت کردن بدون توقع و چشمداشت را به آنان یاد دهیم.
این روزها هم آنلاین بودن معصومه و حضور فعالش در کلاسها خوشحالترم میکند چون واقعا دانشآموز بااستعدادی است و همین موضوع شوقم را برای تدریس بیشتر میکند.
انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج/خ