اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

تعیین تکلیف شکوائیه داوطلبان کنکور نظام قدیم در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

عضو کمیسیون آموزش سازمان شفافیت و عدالت کشور گفت: شکوائیه داوطلبان کنکور نظام قدیم در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تعیین تکلیف می‌شود.

تعیین تکلیف شکوائیه داوطلبان کنکور نظام قدیم در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

علی امرایی عضو کمیسیون آموزش سازمان شفافیت و عدالت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره ماجرای درخواست برای تمدید کنکور نظام قدیم، اظهار کرد: در ابتدا داوطلبان خواستار برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰، درخواست خود را با ۳۰۰۰۰ امضا به نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت کشور تحویل دادند که نمایندگان دیده‌‌بان شفافیت و عدالت کشور با برگزاری جلساتی جداگانه با معاونین وزیر علوم و هم چنین ارسال نامه رسمی به کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، پیگیری این موضوع را شروع کردند.

وی افزود: پس از آنکه پیگیری‌ها در این رابطه اوج گرفته بود کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی این موضوع را در دستور کار هفتگی خود قرار داد و این موضوع را در جلسه کمیسیون بررسی کردند و کمیسیون آموزش موافقت خود را با ارسال نامه‌ای از سوی اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی به رئیس شورای سنجش و پذیرش دانشجو اعلام کرد اما این نامه موافقت کمیسیون با مخالفت رئیس شورای سنجش و پذیرش همراه شد و مجدد اعلام کرد که کنکور برای سال ۱۴۰۰ بصورت تک نظامه برگزار خواهد شد اما پیگیری‌ها از سوی داوطلبان و نمایندگان آنها در این زمان نیز متوقف نشد و این مطالبه را مجدد دنبال کردیم.

ورود کمیسیون اصل ۹۰ به موضوع تمدید کنکور نظام قدیم

عضو کمیسیون آموزش سازمان شفافیت و عدالت کشور اضافه کرد: پس از رایزنی نمایندگان دیدبان شفافیت و عدالت با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی و ارسال نامه‌ای با چندین هزار امضا از سوی داوطلبان معترض به تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو به اعضای کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، این موضوع با قید فوریت در دستور کار هفتگی کمیسیون قرار گرفت.

امرایی یادآور شد: جلسه اعضای کمیسیون اصل ۹۰ و برخی اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و مسؤولین وزارت علوم برگزار شد که نمایندگان داوطلبان در کمیسیون اصل ۹۰ دفاعیات خود را برای برگزاری کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ ارائه دادند و تصمیم بر این شد که در جلسه این هفته این موضوع بصورت قطعی و نهایی تعیین تکلیف شود و ان‌شاءالله که رساننده خبری خوش از سوی کمیسیون برای داوطلبان کنکور باشیم.

وی گفت: آنچه که در طول این ۱۰ ماه بررسی، انجام دادم و برای سایر همکاران توضیح دادم که اقناع جمعی صورت بگیرد این بود که درخواست داوطلبان مبنی بر تمدید کنکور نظام قدیم کاملاً به حق است و قریب به ۱۰ ماه است که داوطلبان و مسؤولین در حال اقناع مسؤولین وزارت علوم و شورای سنجش و پذیرش دانشجو هستند. اگر مسؤولین مربوطه می‌گویند به فکر داوطلبان هستیم در این مقطع زمانی می‌توانند ارادت خودشان را به داوطلبان که فرزندان خودشان نیز هستند نشان دهند و هر چه سریع‌تر این موضوع را نهایی کنند تا داوطلبان بتوانند با خیال آسوده به ادامه مطالعه خودشان بپردازند تا برای کنکور سال ۱۴۰۰ بتوانند نتایج مطلوب و مورد انتظارشان را کسب کنند.

عضو کمیسیون آموزش سازمان شفافیت و عدالت کشور افزود: اعضای شورای سنجش و پذیرش دانشجو به خصوص وزیر علوم بدانند که اگر داوطلبان‌ کنکور مشکل اساسی با تصمیم اخیر شورای سنجش و پذیرش نداشتند بی‌شک هم اکنون در حال مطالعه برای کنکور بودند نه در حال رایزنی شبانه روزی با مسؤولین به خصوص نمایندگان مجلس برای تغییر مصوبه شورای سنجش و پذیرش؛ پس اینک بیایید یک بار برای همیشه به این مسأله خاتمه دهید و خبری خوش در این هفته برای داوطلبان کنکور نظام قدیم داشته باشید و ان‌شاءالله این هفته تمام تلاش را انجام خواهیم داد که شاهد اخبار تمدید کنکور نظام قدیم باشیم و پرونده پیگیری این موضوع با موفقیت به اتمام برسد. 

به گزارش فارس، برخی مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من با ثبت سوژه‌ای با عنوان «آزمون کنکور نظام قدیم در سال 1400 برگزار شود» خواستار پیگیری هستند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول