اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

هیچ صنعتی هم‌چون گردشگری نمی‌تواند موجب رونق اقتصادی شود

معاون توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران گفت: هیچ صنعتی همچون گردشگری نمی‌تواند موجب رونق اقتصادی شود.

هیچ صنعتی هم‌چون گردشگری نمی‌تواند موجب رونق اقتصادی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، نادر زینالی معاون توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران صبح امروز در نشست با فرماندار شهرستان ورامین بر توسعه صنعت گردشگری به عنوان مهم‌ترین عامل رونق اقتصادی شهرستان تأکید و اظهار کرد: شهرستان ورامین از ظرفیت‌های گردشگری ویژه‌ای برخوردار است که با تأمین زیرساخت‌های آن می‌توان به رونق اقتصادی شهرستان کمک شایانی کرد.

وی گفت: کویر مرکزی و تالاب بندعلیخان ورامین، از ویژگی منحصر به فرد نزدیکی به مناطق شهری و سکونتگاهی برخوردار است؛ ویژگی خاصی که در کمتر منطقه استان تهران، نظیر آن وجود دارد و می‌تواند زمینه جذب گردشگران را فراهم کند.

معاون توسعه و مدیریت اداره کل میراث فرهنگی استان تهران تصریح کرد: شهرستان ورامین به دلیل قدمت دیرینه، از آثار تاریخی متنوعی برخوردار است که در صورت راه‌اندازی موزه، می‌توان این آثار را در معرض دید علاقمندان قرار داد.

زینالی تأکید کرد: اداره کل میراث فرهنگی استان تهران از راه‌اندازی موزه در ورامین حمایت کرده و زمینه تخصیص اعتبارات لازم برای این مهم را فراهم می‌کند.

روستاهای ورامین در حوزه گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت ویژه‌ای برخوردارند

حسین کاغذلو فرماندار ورامین نیز در این جلسه اظهار کرد: ورامین با دارا بودن صدها اثر و محوطه تاریخی و 78 اثر تاریخی ثبت ملی شده، یکی از شهرستان‌های تاریخی استان تهران و کشور محسوب می‌شود که آثار شاخص تاریخی آن همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بوده است.

وی در ادامه گفت : مسجد جامع، برج آرامگاهی علاءالدوله و امامزاده یحیی(ع) تنها بخشی از صدها اثر و محوطه تاریخی ورامین است که در صورت معرفی بهتر به علاقمندان به آثار تاریخی، می‌تواند به رشد و توسعه شهرستان کمک شایانی کند.

فرماندار شهرستان ورامین افزود: با هدف شناسایی هر چه بهتر مسجد جامع هفتصد ساله ورامین، طرح بهسازی محوطه بیرونی این بنای تاریخی و تبدیل آن به میدانگاه گردشگری با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال از سوی شهرداری اجرا شد تا مردم بیش از گذشته با این اثر منحصر به فرد آشنا شوند.

کاغذلو یکی از مشکلات میراث فرهنگی ورامین را مربوط به ساختمان اداری این تشکیلات اعلام کرد و گفت: قدمت و فرسودگی این ساختمان، در شأن میراث فرهنگی نیست و طبق توافق انجام گرفته با شهرداری ورامین، مقرر شده تا ساختمان حاشیه مسجد جامع که از آن به عنوان دفتر اداری استفاده می‌شود تخریب و ساختمانی جدید بر اساس نقشه ارائه شده از سوی میراث ساخته شود.

وی ادامه داد: بر اساس این توافقنامه، مقرر شده تا یک طبقه از این ساختمان به موزه شهرستان تبدیل شود تا ضمن به نمایش گذاشتن آثار مکشوفه در مناطق مختلف ورامین، آن دسته از آثاری که در موزه‌های تهران از آن‌ها نگهداری می‌شود به شهرستان عودت داده شده و در معرض دید علاقمندان قرار گیرد.

فرماندار ورامین عنوان کرد: علاوه بر آثار تاریخی، ورامین از ظرفیت‌های ویژه گردشگری نیز برخوردار است و وجود کویر مرکزی، تالاب بندعلیخان و روستاهای هدف گردشگری، این شهرستان را می‌تواند به مقصد بسیاری از گردشگران و دوستداران طبیعت تبدیل کند.

کاغذلو خاطرنشان کرد : این شهرستان در حوزه صنایع دستی نیز از جایگاه ویژه‌ای در کشور برخوردار است و ثبت جهانی فرش میناخانی و فراهم شدن مقدمات ثبت ورامین به عنوان شهر شیشه و آبگینه، تنها بخشی از ظرفیت‌های مربوط به حوزه صنایع دستی ورامین است که در کنار گردشگری می‌تواند زمینه توسعه اقتصادی شهرستان را فراهم کند.

وی بیان کرد: روستاهای شهرستان ورامین در حوزه گردشگری و صنایع دستی از ظرفیت‌های ویژه‌ای برخوردارند که در صورت توجه و تأمین زیرساخت‌ها، می‌توانند زمینه توسعه گردشگری را فراهم کنند، روستایی همچون احمدآباد، قطب تولید سفال استان تهران محسوب می‌شود که صورت راه‌اندازی دهکده سفال، می‌توان به توسعه صنعت گردشگری این شهرستان کمک کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول