اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

صدور کارت ملی هوشمند برای 90 درصد اردکانی‌ها

رئیس اداره ثبت‌احوال اردکان با اشاره به اجرای پروژه صدور کارت هوشمند ملی، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال 3 هزار و 334 درخواست در این شهرستان به ثبت رسیده است و تاکنون بیش از 90 درصد از شهروندان اردکانی کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

صدور کارت ملی هوشمند برای 90 درصد اردکانی‌ها

جمال موتاب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از اردکان، ضمن گرامیداشت سوم دی‌ماه روز ملی ثبت‌احوال به بیان گوشه‌ای از فعالیت‌ها و خدمات سازمان ثبت‌احوال پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین وظایفی که بر عهده این سازمان گذاشته‌شده است ثبت وقایع حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است.

وی با بیان این که در ۹ ماهه سال جاری تعداد ۱۱۷۲ واقعه ولادت در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: از این تعداد ۵۷۶ مورد نوزاد پسر متولدشده‌اند و ۵۹۶ مورد نیز نوزاد دختر بوده است که بیشترین ولادت نوزادان در مهرماه با ۱۴۱ مورد و کمترین ولادت نیز در مردادماه با ۱۲۰ مورد به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال اردکان در خصوص نام‌گذاری نوزادان شهرستان اردکان در ۹ ماهه امسال نیز گفت: در گروه پسران بیشترین فراوانی نام مربوط به اسامی علی ۳۰ مورد، امیرعلی ۲۶ مورد، حسین ۲۴ مورد، ابوالفضل ۲۰ مورد و امیرحسین ۱۷ مورد بوده است و در گروه دختران نیز نام‌های فاطمه ۴۰ مورد، زینب ۲۷ مورد، زهرا ۲۳ مورد، حلما ۲۲ مورد و ریحانه ۱۴ مورد بیشترین فراوانی را به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: در 9 ماهه سال جاری 412 واقعه وفات در اردکان ثبت‌شده است که 212 نفر از آن‌ها مرد و 200 نفر زن بوده‌اند.

موتاب در ادامه به آمار ثبت ازدواج و طلاق اشاره کرد و گفت: تا پایان آذرماه امسال ۳۶۲ مورد واقعه ازدواج در اردکان به ثبت رسیده است که بیشترین تعداد ثبت ازدواج در مردادماه با ۸۳ مورد و کمترین تعداد ثبت ازدواج در مهرماه با ۶ مورد بوده است و همچنین در این مدت، ۵۷ واقعه طلاق نیز در این شهرستان به ثبت رسیده است که بیشترین تعداد ثبت طلاق در مهرماه با ۱۳ مورد و کمترین تعداد ثبت طلاق در فروردین‌ماه با یک مورد بوده است.

رئیس اداره ثبت و احوال اردکان با اشاره به اجرای پروژه صدور کارت هوشمند ملی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه امسال سه هزار و ۳۳۴ درخواست در شهرستان اردکان به ثبت رسیده است و تاکنون بیش از ۹۰ درصد از مردم اردکان کارت هوشمند ملی خود را دریافت کرده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون دو هزار و ۵۸۷ جلد شناسنامه مکانیزه بزرگ‌سال صادرشده است و همچنین در این مدت تعداد ۲۹۰ جلد شناسنامه المثنی نیز صادرشده است.

انتهای پیام/ ۹۰۰۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول