اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جامعه بانشاط جامعه سازنده و پیش‌برنده است/ سلامت مردم تضمین‌کننده حرکت و فعالیت کشور

نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس با بیان اینکه جامعه بانشاط جامعه سازنده و پیش‌برنده است، تصریح کرد: سلامت مردم تضمین‌کننده حرکت و فعالیت کشور است.

جامعه بانشاط جامعه سازنده و پیش‌برنده است/ سلامت مردم تضمین‌کننده حرکت و فعالیت کشور

محمد آشوری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی فارس در بندرعباس اظهار داشت: ورزش زیرساخت سلامت انسان است و همان‌طور که تاکید می‌شود موجب شادابی جسم و روح است.

وی با اشاره به اهمیت ورزش صبحگاهی افزود: ورزش صبحگاهی و ورزش همگانی باعث نشاط اجتماعی می‌شود و با توجه به سبک زندگی امروزی بایستی سعی شود حداقل در طول شبانه‌روز، ساعت مشخصی را صرف ورزش کنیم.

نماینده مردم حوزه مرکزی هرمزگان در مجلس تصریح کرد: صبح جمعه که برای پیاده‌روی به ساحل زیبای خلیج فارس در پارک غدیر بندرعباس رفتم با توجه به شرایطی که ویروس منحوس کرونا برای مردم ایجاد کرده است و مردم در تنگنا و سختی هستند اما بحمدالله شور و نشاط را در ورزش همگانی آنها دیدم.

ارتباط مستقیم ورزش همگانی با نشاط اجتماعی

آشوری ادامه داد: ورزش به‌طور طبیعی می‌تواند فیزیولوژی بدن را برای شرایط مختلف خارجی آماده کند خصوصا در شرایط کنونی و در برابر ویروس کرونا قادر است فیزیولوژی بدنی را تقویت کند و فرد را  برای رویارویی با مسائل مختلفی که ممکن است به وجود بیاید آماده سازد.

وی با بیان اینکه ورزش، روحیه را تقویت و اعتماد به نفس لازم را در افراد بالا می‌برد، گفت: ورزش، متابولیسم بدن را با شرایط روحی منطبق می‌سازد تا فرد بتواند شرایط مساعدی در زندگی و فعالیت‌های اجتماعی دیگر داشته باشد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فراموش نکنیم که ورزش همگانی با سلامت و نشاط مردم به‌طور مستقیم در ارتباط است و اگر به این مقوله توجه شود، قطعا بسیاری از هزینه‌ها اُفت می‌کند، چراکه بیماری‌ها کمتر می‌شود. برای رشد ورزش همگانی در جامعه به ۳ فاکتور «ایجاد انگیزه، مسائل فرهنگی و بسترسازی نیاز است.

بایستی از تمامی ظرفیت‌ها برای اعتلای ورزش همگانی استفاده شود

آشوری تصریح کرد: سازمان بهداشت جهانی با اعلام اینکه بیماری‌های قلبی باعث یک سوم مرگ و میر در جهان است، فعالیت منظم را باعث کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی می‌داند و در کنار آن کاهش فشار خون و خطر ابتلا به دیابت و سرطان روده و سرطان سینه به خصوص در بانوان از تأثیر مثبت ورزش است.

وی گفت: ورزش‌های همگانی نقش مهمی در سلامت، ایجاد شور و نشاط اجتماعی و همچنین داشتن انرژی مثبت بین مردم دارند و باید برای گسترش این ورزش‌ها تلاش کرد. برخلاف دیگر رشته‌های ورزشی که تنها بخشی از جامعه هدف خود را زیر پوشش قرار می‌دهند، مخاطب ورزش‌های همگانی عامه مردم هستند و به‌همین دلیل انتظارات در این حوزه برای ارتقای این نوع ورزش‌ها بیشتر است.

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌های موجود برای اعتلای ورزش همگانی بهره گرفت و با ایجاد تعامل با دیگر دستگاه‌ها از ظرفیت غنی آموزش و پرورش، توان شهرداری‌ها و بخش کارگری بیشتر استفاده کرد. شاید عده‌ای در قالب کمیته‌ها در هیئت‌ها فعالیت داشته باشند، اما بیشتر هیئت‌های ورزشی ما در کشور توسط یک فرد اداره می‌شود و نیاز است از تفکر و ایده دیگر صاحب‌نظران در این حوزه‌ها بیشتر استفاده شود.

سلامت مردم تضمین‌کننده حرکت و فعالیت کشور است

محمد آشوری در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس افزود: ورزش راهکاری مناسب برای کاهش استرس ناشی از شهرنشینی و بیماری‌ها است. مسؤولان ورزش نباید کار خود را دست‌کم بگیرند و باید بدانند با انجام دقیق وظیفه خود و خدمت صادقانه به مردم خشنودی خداوند را از آن خود خواهند کرد.

وی اضافه کرد: معتقدیم مهم‌ترین اولویت در ورزش، توسعه ورزش همگانی است. مهم‌ترین اولویت سلامت مردم به لحاظ جسمی و روحی است و اگر از این شرایط برخوردار باشیم، در دسترسی به اهداف کشور هیچ مشکلی نخواهیم داشت. سلامت مردم تضمین‌کننده حرکت و فعالیت کشور است.

عضو سابق هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان داشت: ورزش موجب نشاط جسمی، روحی و درونی نیز می‌شود و با توجه به پیچیدگی‌هایی که در جامعه ما وجود دارد می‌تواند به این موضوع کمک کند که جامعه با نشاط‌تری داشته باشیم.

جامعه بانشاط جامعه سازنده و پیش‌برنده است

آشوری با بیان اینکه جامعه بانشاط جامعه سازنده و پیش‌برنده است، افزود: هر فردی یک ساعت در طول شبانه‌روز به امر ورزش بپردازد که نیاز هم نیست ورزش سنگینی داشته باشد و پیاده‌روی هم کفایت می‌کند از لحاظ روحی تأثیرات خود را می‌گذارد و می‌تواند در حوزه‌های مختلف خانواده، اجتماع، محل کار و... بهترین بهره‌وری را برای جامعه داشته باشد.

نماینده مردم شریف بندرعباس، حاجی آباد، قشم، بندرخمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: به همه کسانی که از قافله ورزش عقب مانده‌اند پیشنهاد می‌کنم هرچند اندک اما در طول روز ورزش کنند، همیشه می‌گویم تجربه کنید تا به منفعت برسید.

خبرنگار: حسین مرسلی
عکس: رضا فتحی‌مقدم

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول