اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رکوردشکنی ترکمنستان در صادرات برق

ترکمنستان در 10 ماه نخست سال 2020 میزان صادرات برق را تا 2.4 برابر افزایش داده است.

رکوردشکنی ترکمنستان در صادرات برق

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، ترکمنستان در 10 ماه نخست سال 2020 میزان صادرات برق را تا 2.4 برابر افزایش داده است.

طبق کمیته آمار دولتی کشور ترکمنستان  در حال حاضر خریداران اصلی برق این کشور افغانستان، ایران و ازبکستان هستند. در آینده نزدیک، برنامه ریزی شده که عشق آباد صادرات خود را به افغانستان افزایش دهد.

در ماه‌های ژانویه تا اکتبر ، شرکت‌های تابعه وزارت انرژی ترکمنستان تولید برق را 40.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش دادند. طی 10 ماه نخستین سال 2020 ، در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تولید برق افزایش 122.9 درصدی داشته است.

 در ابتدای سال جاری، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور این کشور «چاری مراد پورچکوف» را که پیش از این پست معاون رئیس کابینه وزیران را داشت، به عنوان وزیر انرژی ترکمنستان منصوب کرد.

رئیس جمهور با انتصاب وی به پست وزارت انرژی بر لزوم افزایش تولید و صادرات برق و ساخت خط انتقال برق ترکمنستان - افغانستان - پاکستان تأکید کرد.

طبق برنامه توسعه صنعت ، تا سال 2024 ، تولید برق در ترکمنستان باید به 33 میلیارد کیلووات ساعت در سال برسد. برای دستیابی به این هدف، امکانات موجود در حال مدرن شدن است.

گفتنی است، در سال 2018 ، اولین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور افتتاح شد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول