اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: آمریکا برای منفعت کل جهان، معاهده تسلیحات اتمی را تمدید کند

سفارت روسیه در واشنگتن از دولت فعلی آمریکا خواسته برای منفعت کل جهان، معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی میان‌برد موسوم به «استارت نو» را تمدید کند.

روسیه: آمریکا برای منفعت کل جهان، معاهده تسلیحات اتمی را تمدید کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبر‌گزاری فارس، سفارت روسیه در واشنگتن از دولت آمریکا خواسته در مدت زمانی کوتاهی که از دوران ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» باقی مانده برای منفعت کل جهان  معاهده منع گسترش سلاح‌های اتمی میان‌برد موسوم به «استارت نو» را تمدید کند.

به نوشته خبر‌گزاری «تاس»، سفارت روسیه در واشنگتن، ضمن مطرح کردن این درخواست در دهمین سالگرد تصویب این معاهده در مجلس سنای آمریکا، اعلام کرد: «با ادامه وضعیت کنونی، این معاهده روز پنجم فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود. پیشنهاد رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین در دسامبر ۲۰۱۹ برای تمدید این معاهده بدون پیش شرط و به مدت پنج سال همچنان برقرار است.»

سفارت روسیه در ادامه عنوان کرد: «تمدید این معاهده به روسیه و آمریکا فرصت خواهد داد تا به نقاط مشترکی در یافتن روش‌های کنترل تسلیحات در محیط امنیتی جهان امروز دست یابند.» 

روسیه و آمریکا ۱۰ سال پیش معاهده‌ای با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده استارت نو معروف شد. این پیمان در حال انقضاست و آمریکا از تمدید آن طفره می‌رود.

معاهده «استارت نو» آخرین توافق دوجانبه میان آمریکا و روسیه است که به طور قابل اطمینان و شفاف کاربرد زرادخانه‌های هسته‌ای این دو کشور را محدود می‌کند.

ولادیمیر پوتین مهر ماه سال جاری پیشنهاد کرد، این معاهده میان دو کشور تمدید شود. پوتین در این پیشنهاد متذکر شده که تمدید این معاهده، بدون قید و شرط و به صورت یکساله انجام گیرد.

پیش‌تر آمریکایی‌ها برای تمدید این معاهده پیش شرط‌هایی را تعیین کرده بودند که با مخالفت مسکو مواجه شد. از جمله این پیش شرط‌ها می‌توان به ورود چین به معاهده به عنوان طرف سوم و باقی ماندن موشک‌های آمریکایی در کشورهای اروپایی مجاور روسیه اشاره کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول