اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

عزم جزم بانک‌های سمنان برای توسعه اقتصادی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان گفت: با وجود مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی، بانک‌های عامل استان سمنان تمام‌قد در کنار صنعتگران هستند.

عزم جزم بانک‌های سمنان برای توسعه اقتصادی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علی‌رضا شریفی‌نژاد عصر امروز در کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان که در سالن جلسات اداره شعب بانک ملی استان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: بانک‌های عامل استان سمنان برای تحقق شعار سال و گره‌گشایی از مشکلات بخش تولید به معنای واقعی در کنار صنعتگران هستند.

وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی، بانک‌های عامل استان سمنان تمام‌قد در کنار صنعتگران هستند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بیان کرد: شیوع کرونا ویروس روند تولید در واحدهای صنعتی سمنان و دیگر استان‌های کشور را با چالش مواجه کرد؛ اما بانک‌های عامل و دیگر دستگاه‌های اجرایی برای جبران نقدینگی و دیگر مشکلات صنعتگران پای‌کار آمدند.

شریفی‌نژاد عنوان کرد: کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان با هماهنگی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای گره‌گشایی از مشکلات بخش صنعت و تولید پای‌کار هستند و تسهیلات ارائه‌شده نشان‌دهنده عزم بانک‌های استان برای توسعه اقتصادی این دیار دارد.

وی گفت: بسیاری از بانک‌های عامل استان سمنان فراتر از تعهدات خود در سال جاری تسهیلات پرداخت کردند که این رویه مثبت با جدیت ادامه یابد.

لزوم بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی

مجتبی بوربور، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان هم در این نشست بیان کرد: نقش بانک‌ها در توسعه اقتصادی کشور بسیار برجسته است و می‌توان با برنامه‌ریزی اصولی و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی برای رونق کسب و کار استان قدم برداشت.

وی گفت: ایجاد تحرک و پویایی و بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی مانند اشتغال، عدالت اجتماعی همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است و باید برای تحقق این شاخص‌های اقتصاد مقاومتی روزافزون تلاش کرد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان افزود: یکی از رویه‌های مهم برای توسعه استان سمنان، حضور برجسته بانک‌های عامل در مسائل اقتصادی و صنعتی است.

بانک‌ها به کمک اقتصاد بیایند

بوربور با تأکید بر اینکه باید به ابزارهایی که برای توسعه کشور وجود دارد، اعتقاد داشته باشیم، گفت: بانک‌ها به کمک اقتصاد کشور بیایند.

وی با بیان اینکه موتور محرک سرمایه‌گذاری در استان سمنان بانک‌های عامل هستند، افزود: بانک‌ها واسطه مردم و تولیدکنندگان هستند و باید تسهیلات و منابع، عادلانه در بدنه اقتصادی تزریق شود.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که در کشور وجود دارد، باید با تلاش مضاعف برای توسعه اقتصادی و رفع مشکلات زیرساختی در حوزه تولید گام برداشت.

بوربور گفت: بانک‌ها تا حدامکان با واحدهای صنعتی و تولیدی بدهکار تعامل و مدارا داشته باشند و نباید به دلیل ورشکستی یک تولیدکننده، صنعت و تولید در یک بنگاه اقتصادی تعطیل شود.

وی بیان کرد: توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بحث اقتصاد مقاومتی به‌طور جد در دستور مسؤولان دستگاه‌های اجرائی و بانک‌های عامل باشد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سمنان گفت: در کنار توجه به مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی، باید نسبت به گره‌گشایی از مشکلات بانک‌های عامل هم حساس بود.

افزایش میزان نقدینگی در بانک‌ها

احمد بهکارمرام، دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان هم اظهار کرد: میزان نقدینگی در بانک‌های عامل استان سمنان از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته بسیار قابل توجه بوده است.

وی افزود: پس‌اندازه پول در بانک‌های استان سمنان از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون به نسبت مدت مشابه سال گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان گفت: پس‌انداز کوتاه‌مدت مردم در بانک‌های عامل استان سمنان از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد افزایش داشته است.

بهکارمرام اظهار کرد: منابع مالی بانک‌های عامل استان سمنان در سال ۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش تسهیلات بخش‌های تولیدی

وی تصریح کرد: از نظر آماری میزان تسهیلات ارائه شده از سوی بانک‌های عامل به بخش‌های مختلف تولیدی، اقتصادی و خدماتی استان سمنان روبه افزایش است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان گفت: ۱۳۴ هزار پرونده دریافت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل در سال جاری پرداخت شده است و تعدادی از بانک‌های عامل بیشتر از منابع و حد مجاز خودپرداخت کردند.

بهکارمرام بابیان اینکه منابع قرض‌الحسنه بانک‌های استان سمنان بسیار قابل توجه و مطلوب است، افزود: در بخش اعطای تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت تمامی بانک‌های عامل استان در سال جاری عملکرد خوبی داشتند.

وی بیان کرد: مدیران ارشد استان، در بحث دریافت مطالبات بانک‌های عامل از مشتریان، مساعدت کنند.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان افزود: تعداد ۲۶۴ شعبه از شعب بانک‌های استان سمنان در بحث اعطای تأمین تسهیلات همکاری دارند و کل کارکنان مجموعه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان سمنان دو هزار و ۵۲۱ کارمند است.

بهکارمرام بیان کرد: ۶۶۵ دستگاه ATM و ۵۲ هزار دستگاه کارت‌خوان در استان سمنان فعال است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول