اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

ارسال عکس به مسابقه «روایت سرباز» تمدید شد/ اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین

مهلت ارسال آثار به مسابقه عکاسی «روایت سرباز» تا پنجشنبه چهارم دی ماه تمدید شد‌؛ صمن اینکه در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، آیین اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین ۸ دی‌ماه برگزار می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، براساس اعلام دبیرخانه مسابقه «روایت سرباز»، مهلت ارسال آثار تا پایان وقت پنج شنبه 4 دی ماه تمدید شد و علاقمندان می توانند براساس فراخوان اعلام شده آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند. 

مسابقه عکاسی «روایت سرباز»، جایزه عکس بنیاد رودکی، در پاسداشت نام، یاد و راه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و به منظور ادای دین جامعه هنری کشور به این شهید والا مقام در اولین سالگرد معراج ایشان برگزار می شود.

عکس‌های ثبت شده و به یادگار مانده با محوریت شهید گرانقدر سردار حاج قاسم سلیمانی، بخشی از گنجینه تصویری و ارزشمند تاریخ آمیخته با جهاد، شهادت و استکبار ستیزیِ ملت بزرگ ایران است. 

فراخوان ارسال آثار در سایت بنیاد رودکی به نشانی اینترنتی www.bonyadroudaki.com در دسترس است. 

آثار به همراه فایل متنی (توضیحات عکس‌ها به ترتیب شماره عکس در یک فایل متنی) در قالب فایل zip به آدرس ایمیل دبیرخانه ارسال شوند.

پست الکترونیکی دبیرخانه جهت ارسال آثار: pic@bonyadroudaki.com   

و شماره تماس دبیرخانه: 09108362665 است. 

 

 

* اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین برگزار می‌شود

به مناسبت فرارسیدن نخستین سالگرد سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس، آیین اختتامیه ششمین جایزه جهانی اربعین با محوریت «سرداران مقاومت؛ حافظان امنیت اربعین» (۸ دی‌ماه) ساعت ۱۰ با حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی در محل حسینیه الزهرا(س) این سازمان، برگزار می‌شود.

شرکت‌کنندگان در ششمین دوره این جایزه با ارسال آثار هنری خود در قالب عکس، فیلم و سفرنامه که حاصل همراهی جمع شیفتگان امام حسین(ع) در پیاده‌روی اربعین است در این رویداد ایفای نقش می‌کنند.

داوری آثار دریافتی از ۲۰ کشور جهان انجام گرفته و در این مراسم، بنابر رأی هیأت داوران به صاحبان آثار منتخب و همچنین، فعالان فضای مجازی در این عرصه، جوایزی به رسم یادبود اعطاء خواهد شد.

رونمایی از پوستر هفتمین دوره این جایزه و برگزاری نمایشگاهی از ۴۰ اثر منتخب، از برنامه‌های جانبی این همایش خواهد بود.

 

 

* معرفی برترین‌های حال حاضر هنر ایران در جشنواره تجسمی 

علی اشرف صندوق آبادی ‏دبیر سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر درباره آخرین اخبار این دوره از ‏‏جشنواره گفت: در این دوره از جشنواره به جز بخش فراخوان که با عنوان طوبای زرین شناخته شده است، بخش‌های ‏دیگری نیز دارد که همزمان مقدمات برگزاری آنها در ‏حال انجام است از جمله بخش چاپ ‏دستی که به صورت یک نمایشگاه مستقل و با کیوریتوری احمد وکیلی برگزار می‌شود و وی از چند هنرمند ‏در حوزه چاپ دستی برای حضور در ‏نمایشگاه دعوت می‌کند.‏

وی توضیح داد: همچنین در این دوره از جشنواره بخش ستارگان جهانی هنر ایران را ‏داریم. این بخش مختص هنرمندانی است که خارج از ایران و در بینال‌ها و جشنواره‌ها طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ جایزه گرفته‌اند. در ‏این ارتباط با انجمن‌های مختلفی در ارتباط هستیم و همین جا هم اعلام می‌کنم کسانی که ‏در رویدادی خارج از کشور برگزیده شده‌اند، می‌توانند حداکثر ‏تا روز چهارشنبه مورخ ۱۰ دی ماه، با دبیرخانه جشنواره و با شماره‌های ‏‏۶۶۹۴۶۹۱۰ و ۶۶۹۴۶۹۱۱ تماس بگیرند و از نحوه برگزاری این بخش و سایر اطلاعات مورد نیاز مطلع شوند. 

 

 

*نمایشگاه هنرمند ایرانی در دبی

گالری ایام دبی اعلام کرد، سال جدید میلادی را با نمایش مجموعه آثار افشین پیرهاشمی، هنرمند ایرانی آغاز می‌کند.

افشین پیرهاشمی، نقاش جوان ایرانی است که سال ۲۰۰۳ در ششمین بینال نقاشی تهران برنده و چندی بعد در ‌دوسالانه بین‌المللی پکن برگزیده شد.  

آثار افشین پیرهاشمی پیشتر در لندن، میلان، مرکز مریدین واشنگتن، گالری الون هالند لندن، موزهٔ هنرهای معاصر تهران ... به نمایش درآمده است؛ گالری ایام هم در سال ۲۰۱۳ نمایشگاهی از آثار پیرهاشمی در شعبه دبی و آوریل ۲۰۱۴ نمایشگاه دیگری از او در شعبه لندن خود برپا کرده بود.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول