اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

ذخیره گاه زیست کره دنا زیر ذربین محیط‌بانان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بو یراحمد گفت: محیط بانان پارک دنا در به صورت شبانه روزی اجازه تعرض به دهمین ذخیره گاه زیست کره ایران را به متخلفان نمی‌دهند.

ذخیره گاه زیست کره دنا زیر ذربین محیط‌بانان

 

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، اسدالله هاشمی با بیان اینکه محیط بانان پارک دنا شبانه روز در حال پایش و حفاظت از دهمین ذخیرگاه زیست کره ایران هستند اظهار کرد: هرگونه تخلف در این ذخیرگاه از چشم ماموران دور نخواهد ماند و با همکاری خوب دستگاه قضا با خاطیان به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه محیط بانان با حضور شبانه روزی خود این منطقه حفاظت شده را برای شکارچیان ناامن کرده‌اند افزود: روز گذشته عده‌ایی از شکارچیان متخلف در ارتفاعات صخره‌های سفید پوش دنا  که قصد شکار حیات وحش را داشتند با حضور به موقع محیط بانان متواری شدند.

وی ادامه داد: از این افراد یک قبضه اسلحه گلوله زنی و  پروژکتور کشف و  ضبط و به همراه پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

هاشمی بیان  کرد: هر ساله در فصل پائیز و زمستان به علت بارش برف و سرمای شدید در مناطق کوهستانی استان به ویژه  دنا، حیات وحش از جمله کل و بز وحشی برای تامین غذا و علوفه مورد نیاز خود به حاشیه جاده‌ها و روستا‌ها پناه می‌آورند.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو و فرصت طلب با سوء استفاده از شرایط آسیب پذیری حیات وحش در زمان بارش برف، اقدام به شکار  آنها می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  همکاری بیش از پیش افراد بومی ساکن روستاهای حواشی مناطق حفاظت شده در این زمینه  را ضروری دانست و گفت: دوست داران محیط زیست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی به ویژه شکار حیات وحش به ماموران و محیط بانان استان گزارش دهند.

انتهای پیام/82009

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول