اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حماس: اسرائیل در پی تجزیه کرانه باختری و حاکمیت بر آن است

نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد، خطرناکترین نکته در طرح اشغال کرانه باختری این است که اشغالگر صهیونیست در فکر حاکمیت همیشگی بر سراسر اراضی کرانه باختری است.

حماس: اسرائیل در پی تجزیه کرانه باختری و حاکمیت بر آن است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  «صالح العاروری» نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که رژیم صهیونیستی از نظر «مردمی، سیاسی، حزبی، مذهبی و تاریخی، کرانه باختری را مرکز درگیری می‌داند».

العاروری گفت: «از پیچیدگی‌های وضعیت کرانه باختری این است که تشکیلات [خودگردان فلسطین] وارد مسیر اشتباهی در مسیر تمام توافقات اسلو شد و همین مسئله افق را برای استقلال مسدود کرد».

خبرگزاری صفا به نقل از این مسئول فلسطین گزارش داد: «اشغالگری و هماهنگی امنیتی تشکیلات و محاصره خارجی، وضعیت را برای مقاومت در کرانه باختری، پیچده کرده است».

وی تصریح کرد، تجزیه کرانه باختری، هدف اصلی رژیم صهیونیستی است و «اگر متحد نشویم، ترس آن وجود دارد که اسرائیل، کرانه را تجزیه کند و ناامنی در جامعه ایجاد کند».

العاروری خاطر نشان کرد: «ما به ملت خود اطمینان داریم و اسرائیل نمی‌تواند ساختار جامعه ما را از هم بپاشد».

این مسئول حماس تصریح کرد، خطرناکترین چیز در طرح اسرائیلی اشغال کرانه باختری این است که «اشغالگر در فکر حاکمیت همیشگی بر سراسر اراضی کرانه باختری است. اگر بر این منطقه مسلط شود، پس از آن سراغ ساکنان کرانه خواهد رفت».

وی خاطر نشان کرد: «توزیع سلاح در کرانه بین خانواده‌ها، یک اقدام خوب برای دفاع از خود در برابر اشغالگر است... ولی اگر کسی از این سلاح برای درگیری خانوادگی استفاده می‌کند و باعث ناامنی می‌شود، باید مجازات شود».

انتهای پیام/م

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول