اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

وحدت حوزه و دانشگاه یکی از نکات مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است

رئیس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی گفت: به همان مقدار که انقلاب اسلامی مهم است وحدت حوزه و دانشگاه نیز به عنوان یکی از نکات مهم نظام حائز اهمیت است.

وحدت حوزه و دانشگاه یکی از نکات مهم نظام جمهوری اسلامی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت الاسلام احمد ترابی صبح امروز در نشست هم‌اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، ضمن گرامیداشت نام و یاد شهدایی که در نزدیک شدن حوزه و دانشگاه تلاش کردند، اظهار کرد: شاگردان مکتب امام خمینی(ره) زمانی که به حوزه و دانشگاه نگاه نامهربانی‌ بود، در جهت تثبیت تئوری وحدت حوزه و دانشگاه فعالیت کردند.

رئیس شورای استانی نهاد رهبری در دانشگاه‌های خراسان رضوی با اشاره به اینکه بخش بزرگی از دوری حوزه و دانشگاه از یکدیگر برنامه ریزی شده بود، بیان کرد: بنیان‌گذار جمهوری اسلامی وحدت حوزه و دانشگاه را برای جوامع اسلامی جزو ضرورت‌های اصلی مطرح کرده‌ بودند.

وی با تأکید بر اینکه به همان مقدار که انقلاب اسلامی مهم است وحدت حوزه و دانشگاه نیز به عنوان یکی از نکات مهم نظام حائز اهمیت است، تصریح کرد: با توجه به این موضوع مهم بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی جامعه رفع می‌شود.

لزوم توجه به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در عصر جدید

مسؤول مرکز نخبگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه خراسان رضوی هم در ادامه این مراسم، گفت: باید تعارف‌های مربوط به وحدت حوزه و دانشگاه را کنار بگذاریم، زیرا مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی مطرح کردند که عصر جدیدی را آغاز کردیم و بشریت در پرتو عصر جدیدی است.

حجت‌الاسلام علی اکبر نوایی متذکر شد: متولیان دین و پیشروان شریعت و انقلاب اسلامی باید با عشق، معرفتی نو ایمانی محکم و نظام معرفتی جامع کشور را در راه جدیدی که انقلاب پیش روی ما گذاشته مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه عصر تمدن نوین انقلاب اسلامی الزاماتی دارد، یادآور شد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ در عصر جدید نیاز به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی داریم.

استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی با اشاره باید آینده را از دشمن بگیریم، تصریح کرد: حوزه و دانشگاه باید در یک تعامل دینی، علمی، معرفتی و هوشمندانه‌ قرار بگیرند و وارد میدان عمل شوند.

نوایی تئوری انطباق علوم دانشگاهی با تفکر اسلامی، نظریه پردازی در عرصه‌های تأثیرگذار ناظر به مسائل اجتماعی، جنبش نرم افزار و تولید دانش، اشاعه دانش دینی و تسهیل مبانی معرفت دینی، زدودن موانع فکری و ساختاری اجتماعی در جامعه و پیرایش علوم از دیدگاه‌های سکولاریسم را جزو وظایف مهم وحدت حوزه و دانشگاه برشمرد.

گفتنی است؛ در این جلسه نمایندگانی از دانشگاه‌های خراسان رضوی به گفتگو و ارائه نظارت پرداختند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۳۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول