اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

وعده‌های بی‌سرانجام و بلاتکلیفی پروژه‌های فرهنگی گچساران

با نزدیک شدن به اتمام دولت متاسفانه 2 پروژه مهم فرهنگی گچساران که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردارند به دلیل عدم اعتبارات راکد و تعطیل هستند.

وعده‌های بی‌سرانجام و بلاتکلیفی پروژه‌های فرهنگی گچساران

خبرگزاری فارس، گچساران_ سمیرا نصاری، فرهنگ  و اجرای کارهای فرهنگی  در جوامع بشری دنیا از اهمیت بسزایی برخوردار است چنانچه در  تمامی دولت‌ها به دنبال تعالی فرهنگ و ایجاد بسترسازی امن برای تحقق این امر مهم در جامعه هستند.

 امروزه در هر جامعه برای پیشرفت و تعالی در زمینه‌های مختلف اعم از اقتصادی و اجتماعی نیاز به کارهای فرهنگی دارند  به گونه‌ای که  سیاست فرهنگی از جمله مفاهیم مرتبط با توسعه فرهنگی است که در چند دهه اخیر به آن توجه شده است.

 با توسعه فرهنگی و ایجاد زیرساخت‌ها موجب رشد و آگاهی یک جامعه می‌شود  به طوری که توسعه فرهنگی به حفظ رویکردهای ملی وبومی جامعه نسبت به صنایع و دستاوردهای فرهنگی توجه می کند،که بی ارتباط با مسئله تکنولوژی هم نیست.

امروزه ایجاد زیرساخت های فرهنگی در جامعه نقش بسزایی دارد به گونه‌ای که دولت ها سالانه میلیاردها تومان برای زیرساخت های فرهنگی از جمله ساخت فرهنگسراها، کانون های فرهنگی و هنری، خانه فرهنگ و هنر، انجمن های مختلف فرهنگی و هنری و سایر موضوعات هزینه می کنند تا شاهد رشد و بالندگی فرهنگ و هنر در رشته های مختلف در سطح جامعه باشند.

2پروژه فرهنگی و هنری گچساران که چند سالی است از عملیات احداث آن می‌گذرد و مسوولان وعده بهره‌برداری آن را می‌دهند  اما امسال به دلیل عدم اعتبارات تعطیل شده‌اند.

 مجتمع فرهنگی و هنری آفتابگردان که قدمتی بیش از 15 سال را دارد و از پیشرفت فیزیکی 90درصدی برخوردار است اما همچنان این پروژه راکد مانده است به طوری که هر مسوولی و مدیری  وعده پیگیری برای به سرانجام رسیدن این پروژه مهم فرهنگی را به مردم می‌دهد اما همچنان بی‌سرانجام مانده است.

 از دیگر پروژه‌های فرهنگی مهم این شهرستان می‌توان به  پروژه احداث مجتمع فرهنگی و هنری پردیس  اشاره کرد که در سال 1396 با حضور مسوولان استانی و شهرستان کلنگ‌زنی شد و مسوولان در آیین کلنگ‌زنی وعده 18 ماهه برای به بهره‌برداری رسیدن این پروژه فرهنگی را دادند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از وعده به بهره‌برداری رسیدن این 2 پروژه مهم فرهنگی را تا پایان امسال را داده بود که علی رغم وعده‌ها و کمبود اعتبارات 2 پروژه مهم فرهنگی شهرستان تعطیل شدند.

 

امیر حسین نوروزی اظهار کرد: پروژه  مجتمع فرهنگی آفتابگردان این شهرستان در زمینی به مساحت ۹ هزار متر مربع و پنج هزار و ۱۰۰ متر مربع زیر بنا از سال ۸۳ آغاز شد.

وی با بیان اینکه این پروژه  هم اکنون 90درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، گفت:  تاکنون ۵۹ میلیارد ریال برای این طرح فرهنگی هزینه شده و هم اکنون در حال واگذاری به بخش خصوصی است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران ابراز کرد:  مجتمع فرهنگی هنریپردیس هم اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که از سال گذشته تاکنون راکد مانده است.

نوروزی با بیان اینکه امسال  ۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات نفت برای تکمیل طرح احداث پردیس فرهنگی هنری شهر دوگنبدان اختصاص یافته است، گفت: برای انجام فاز نخست این طرح ۱۷۰میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

وی ادامه داد: پردیس هنری شهر دوگنبدان در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و با زیربنای ۶ هزار و ۳۰۰ مترمربع عملیات احداث آن از سال 1396 آغاز شده است.

 نوروزی بیان کرد: این پردیس هنری از بخش‌های مختلفی از جمله سالن موسیقی، سالن همایش و برنامه‌های عمومی، سالن پلاتو، نگارخانه، گالری، موزه، سینما، گیم نت، کافی نت، سالن کنفرانس، کتابخانه تخصصی، مجموعه اداری و پارکینگ تشکیل شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با اشاره به اهمیت وجود زیرساخت های فرهنگی در گچساران خاطرنشان کرد: متاسفانه 2پروژه مهم فرهنگی گچساران از سال گذشته تاکنون به دلیل عدم اعتبارات راکد و تعطیل مانده است.

 به گزارش فارس، با توجه به نزدیک شدن به اتمام دولت و تاکید مسوولان به سرانجام رسیدن پروژه‌هایی که دارای پیشرفت فیزیکی بالایی هستند اما در شهرستان گچساران به دلیل کمبود اعتبارات بسیاری از پروژه‌های مهم از جمله پردیس هنری، مجتمع فرهنگی و هنری آفتابگردان احداث و بهسازی جاده گچساران_ باباکلان، گچساران - گناوه و بسیاری دیگر از پروژه‌های مهم این شهرستان راکد و تعطیل  هستند.

 انتهای پیام/82031

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول