اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده عراقی: عراق تاکنون چنین دولت شکست‌خورده‌ای به خود ندیده بود

نماینده عضو ائتلاف الفتح عراق، تصریح کرد که دولت کنونی عراق به تمام معنا، یک دولت شکست‌خورده است.

نماینده عراقی: عراق تاکنون چنین دولت شکست‌خورده‌ای به خود ندیده بود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد المنصوری» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، می‌گوید که دولت مصطفی الکاظمی یک  شکست‌خورده واقعی است.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: دولت الکاظمی در اداره بحران‌های عراق شکست خورده و این کشور از زمان تشکیل نخستین حکومت در سالهای دهه ۲۰ از قرن پیش تاکنون، چنین دولتی نداشته است.

این نماینده عراقی افزود: کمیته ارزیابی عملکرد دولت در گزارشی رسمی اعلام کرد که میزان موفقیت این دولت در امور اصلاحی از 17 درصد عبور نمی‌کند و این یک نشانه منفی است.آنچه که این دولت انجام داده، چیزی فراتر از شکست‌های مکرر، ایجاد سردرگمی و تبلیغات فیس بوکی نیست.

عراق ماه‌ها است که شاهد بحران‌های متوالی است و دولت تاکنون نتوانسته این بحران‌ها را مهار کند.دولت عراق از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی به دلیل کاهش بی‌سابقه قیمت جهانی نفت و پس از آن بحران کرونا، از نظر اقتصادی به دلیل اتکای شدید بر درآمدهای نفتی، با مشکلات اقتصادی متعددی همراه شد و حتی در پرداخت حقوق کارمندان خود با مشکل مواجه شد. به همین دلیل به استقراض‌های مکرر داخلی و خارجی روی آورد امری که با مخالفت شدید شمار زیادی از نمایندگان عراقی همراه بود اما به دلیل وضعیت معیشتی مردم با بخشی از این در خواست استقراض‌ها موافقت کردند.

این نمایندگان با اشاره به شاخص‌های صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و تداوم تکیه دولت  کنونی عراق یه استقراض داخلی و خارجی، درباره احتمال اعلام ورشکستگی دولت در سال ۲۰۲۱ هشدار می‌دهند.

به اعتقاد کارشناسان، شکنندگی اقتصاد کشور، فشار آمریکا برای تعلیق توافق اقتصادی مهم بغداد با پکن، تقلای برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای نفوذ در ادامه امور این کشور از طریق کانل اقتصادی و ....همگی موجب شده که دولت کنونی عراق تضعیف شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول