اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

مخالفت فعالان مغربی با عادی‌سازی و سفر کوشنر به رباط

فعالان حقوقی مغرب بار دیگر تأکید کردند که مخالف هر گونه عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی هستند و در برابر آن خواهند ایستاد.

مخالفت فعالان مغربی با عادی‌سازی و سفر کوشنر به رباط

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس،  «احمد ویحمان» رئیس دیدبان مبارزه با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در مغرب تأکید کرد که هر گونه عادیسازی با این رژیم، تعدی به احساسات ملت مغرب است.

ویحمان به روزنامه العربی الجدید گفت که این اقدام، اهانتی است که با هیچ اظهار نظری درباره مصلحت ملی نمی‌توان آن را پوشش داد؛ زیرا عادی‌سازی با درگیری حقوقی، مذهبی، اخلاقی و معنوی که با صهیونیستها وجود دارد، در تناقض است.

قرار است یک هیأت بلندپایه اسرائیلی امروز سه‌شنبه به همراه «جرد کوشنر» مشاور رئیس جمهور آمریکا وارد مغرب شود تا توافق رباط-واشنگتن درباره از سرگیری روابط مغرب با تل‌آویو را اجرایی کند.

ویحمان همچنین گفت که عادی‌سازی، با دشمنی صورت می‌گیرد که به مقدسات مردم مغرب اهانت، نخستین قبله آنان را اشغال می‌کند و در تلاش است تا معبد ادعایی را در قدس احداث کند.

این مسئول مغربی تصریح کرد: «این عادی‌سازی را نمی‌پذیریم و در برابر آن مقاومت خواهیم کرد... تصمیم ما، جلوگیری از درگیری با حکومت و ادامه مبارزه با آن (عادی‌سازی) است».

وی با بیان اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی در تلاش هستند که ملت و حکومت مغرب با هم درگیر شوند، تأکید کرد، گروههای مردمی مغرب تلاش خواهند کرد عادی‌سازی را ناکام بگذارند.

«سیون اسیدون» فعال یهودی مغربی که هماهنگ کننده جنبش «تحریم اسرائیل» است، هم تأکید کرد، اظهار نظر در مخالفت با نظر دولت درباره عادی‌سازی، ممنوع شده است.

اسیدون نسبت به سکوتی که درباره سفر این هیأت صهیونیست، در مغرب وجود دارد، خاطر نشان کرد، این سکوت را فقط مطبوعات صهیونیستی در هم شکستند، ولی هیچ اثری از این مسئله در مطبوعات مغرب نیست.

مسئولان مغربی هفته گذشته هر گونه اقدام در مخالفت با عادی‌سازی را ممنوع اعلام کردند؛ از برگزاری تجمع گرفته تا اعتراض به عادی‌سازی.

این در حالی است که گروههای مغربی چهارشنبه گذشته با نوشتن عریضه‌ای، مخالفت خود را با سفر کوشنر به رباط برای مذاکره درباره توافق عادی‌سازی ابراز داشتند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول