اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

مرز ریمدان ظرفیت مناسبی برای انتقال زائران و گردشگران پاکستانی است

معاون میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به فاصله 70 کیلومتری مرز ریمدان با بندر گوادر پاکستان، مرز ریمدان ظرفیت و توانمندی مناسبی برای انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران است.

مرز ریمدان ظرفیت مناسبی برای انتقال زائران و گردشگران پاکستانی است

مجتبی میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مرز ریمدان گبد، تردد مسافران با گذرنامه صورت می‌گیرد که به همین منظور و برای سازماندهی گردشگران ورودی، دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری نیز در این مرز راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه که گذرگاه ریمدان-گبد به بندر چابهار در ایران و بندر گوادر در پاکستان نزدیک است می‌تواند ظرفیت خوبی برای زیرساخت‌های ترانزیتی و گردشگری این منطقه ایجاد کند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: ایجاد این بازارچه‌های مرزی و تقویت زیرساخت‌های مرز رسمی ریمدان تاثیر مستقیمی در وضعیت معیشت مردم خواهد داشت و موجب ایجاد اشتغال برای مرزنشینان و خلق فرصت‌های شغلی متنوع در قالب گردشگری خرید، گردشگری تجاری، گردشگری زیارتی و سایر گردشگران ورودی می‌شود و راه‌اندازی راه‌آهن چابهار زاهدان نیز فرصت مهمی برای اتصال حلقه‌های توسعه این مسیر به صورت ترکیبی و ایجاد کریدور جنوب به شمال برای جابجایی گردشگران و آشنایی با ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان خواهد بود.

وی گفت: مرز ریمدان ظرفیت و توانمندی مناسبی برای انتقال زائران پاکستانی و گردشگران و مسافران است چرا که فاصله آن تا بندر گوادر پاکستان حدود 70 کیلومتر است بنابراین گردشگران در شاخه‌های مختلف می‌توانند از این مسیر به دشتیاری و چابهار و سپس از طریق ناوگان زمینی و هوایی و ریلی به شهرها و مناطق تفریحی و گردشگری استان و سایر نقاط  ایران سفر کنند.

میرحسینی بیان کرد: پاکستان همسایه شرقی ما دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های گردشگری، فرهنگی و تمدنی است و مردمان دوطرف مرز از  فرهنگ و تاریخ مشترک برخوردار هستند و همین مساله موجب ارتباطات بیشتر ایران و پاکستان و دوستی بیشتر مردم و افزایش تعاملات مرزی را هم فراهم کرده است.

وی گفت: گذرگاه جدید ریمدان بار ترافیکی و تراکم تردد حمل و نقل و مسافر را از تنها مرز رسمی دو کشور واقع در میرجاوه-تفتان کاهش داده و بخشی از آن را به دومین مرز منتقل می‌کند که این مهم باعث تسهیل تردد و روان‌ترشدن حمل و نقل و حضور مسافر و رضایت بیشتر گردشگران و تسهیل شرایط حضور در ایران از طریق مرزهای ورودی سیستان و بلوچستان خواهد شد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: این امر و فعال‌شدن سایر گذرگاه‌های رسمی مقدمات تبدیل‌شدن سیستان و بلوچستان به دروازه شبه قاره و نوید روزهای بهتر گردشگری از طریق افزایش مراودات اقتصادی و گردشگری دو کشور خواهد شد.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول