اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آمادگی وزارت ارتباطات برای افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی برای افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان اعلام شده است.

آمادگی وزارت ارتباطات برای افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر صدیق دامغانی‌زاده عصر امروز در جلسه ویدئوکنفرانسی هماهنگی و بررسی روند اجرایی راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال در استان سمنان اظهار کرد: به‌منظور استقرار هرچه سریع‌تر این واحد در این استان، اقدامات در دستور کار قرار دارد و طی نامه‌ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، آمادگی در خصوص افتتاح پارک اقتصاد دیجیتال سمنان اعلام شده است.

وی اضافه کرد: تلاش ما برای بهره‌برداری از پارک اقتصاد دیجیتال در استان سمنان و استفاده از حداکثر ظرفیت استان به‌منظور فعالیت مستمر و با قدرت این واحد است.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات افزود: پس از بازدید از مکان انتخابی و نهایی شدن روند اجرایی و اداری واگذاری ساختمان، برداشت اولیه انجام و طراحی به‌منظور تجهیز این واحد در دستور کار قرار گرفت و با آمادگی فضای فیزیکی، به‌زودی اجرای طراحی و تجهیز آغاز می‌شود.

صدیق دامغانی‌زاده ادامه داد: ما از آموزش‌ها و دوره‌های فنی و حرفه‌ای در قالب‌های مختلف و با تخصیص اعتبار برای پرداخت درصدی از شهریه دانش‌پذیران در این واحد، به‌صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

وی گفت: هم‌زمان با افتتاح این مجموعه، فراخوان برای جذب شرکت‌های جوان، استارت آپ و همچنین شرکت‌های شتاب‌دهنده انجام خواهد شد.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات تصریح کرد: استان سمنان به‌صورت ویژه و مجدانه به این مهم ورود کرده و همکاری بسیار مطلوبی از سوی استانداری سمنان برای راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال صورت گرفته که جای تقدیر دارد.

صدیق دامغانی‌زاده بیان کرد: به‌منظور راه‌اندازی مرکز گسترش اقتصاد دیجیتال در استان سمنان، نیاز است تا شناسایی و جذب شتاب‌دهنده‌های موفق و صاحب تجربه موردتوجه جدی و پیگیری قرار گیرد.

لزوم شناسایی و جذب شرکت‌های فناور و شتاب‌دهنده‌های موفق 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان نیز گفت: به‌منظور راه‌اندازی مرکز گسترش اقتصاد دیجیتال در استان سمنان، نیاز است تا شناسایی و جذب شتاب‌دهنده‌های موفق و صاحب تجربه موردتوجه جدی و پیگیری قرار گیرد.

فاطمه منصوری با بیان اینکه راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال، بستری مناسب را برای اشتغال‌زایی مولد و توسعه استان سمنان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات فراهم می‌سازد، گفت: از مواردی که می‌تواند در راستای اشتغال مولد استان در حوزه ict بسیار تأثیرگذار باشد، توجه و میدان دادن به شرکت‌های جوان و شتاب‌دهنده است که در روند راه‌اندازی این مجموعه باید در دستور کار قرار گیرد.

وی شناسایی شرکت‌های فناور و شتاب‌دهنده‌ها در جهت حمایت از توسعه کسب و کارهای دیجیتالی و ایجاد فرصت‌های شغلی را در حوزه ict ضروری دانست و گفت: مسؤولان وزارت ارتباطات در این خصوص توجه جدی داشته باشند و مسؤولان استان نیز نسبت به شناسایی و احصای شرکت‌های فناور، جوان و شتاب‌دهنده برای حضور در پارک اقتصاد دیجیتال و همچنین تقویت بیشتر شرکت‌های نوآور و راه‌اندازی این شرکت‌ها و استارت‌آپ‌ها در استان اقدام کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار سمنان تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از تجهیز و آماده کردن این مرکز، در مرحله بعدی با تفاهم مشترک با پارک‌های علم و فناوری استان و سمنان، جهاد دانشگاهی، بنیاد نخبگان و اداره کل فنی و حرفه‌ای استان برای فعال کردن پارک ورود کنند.

منصوری گفت: پس از بازدید صورت گرفته توسط مسؤولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از مکان مشخص‌شده برای استقرار این مرکز، زیرساخت‌های مدنظری که توسط وزارت اعلام شد، شناسایی و فراهم کردن زیرساخت‌ها و محوطه‌سازی انجام شده است.

وی ضمن تقدیر از هم‌افزایی، همکاری و هماهنگی بسیار مطلوب بین مسؤولان امر در استان سمنان برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر این مرکز، خاطرنشان کرد: طراحی‌های مدنظر استان برای پارک اقتصاد دیجیتال سمنان توسط فنی و حرفه‌ای استان به وزارتخانه ارسال شد و پس از هماهنگی با اجرای طرح توافق‌شده، این مرکز را با دوره‌های آموزشی فعال و حضور شرکت‌های فناور و شتاب‌دهنده در آینده نزدیک افتتاح کنیم.

عقد تفاهم‌نامه واگذاری ساختمان پارک اقتصاد دیجیتال سمنان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز اظهار کرد: اقدامات لازم جهت عقد تفاهم‌نامه واگذاری ساختمان برای راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال توسط اداره کل فنی و حرفه‌ای استان سمنان، انجام شده است.

حسن سعدالدین با بیان اینکه با انتخاب پیمانکار، مراحل گازکشی ساختمان در حال انجام است، افزود: زیرساخت‌ها از آب و برق و تأسیسات مهیا شده و محوطه‌سازی نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: تقاضا داریم تسریع در تجهیز و اقدامات حول راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال سمنان توسط وزارت ارتباطات در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان با بیان اینکه با تحویل ساختمان، نیاز است تا بحث حفاظت و نگهبانی مجموعه توسط وزارت ارتباطات در دستور کار قرار گیرد، عنوان کرد: امیدواریم با تجهیز مجموعه و تسریع در اقدامات، به‌زودی شاهد راه‌اندازی پارک اقتصاد دیجیتال سمنان باشیم.

سعدالدین خاطرنشان کرد: نیاز است تا نحوه فراخوان دانش‌پذیر در این مجموعه و همچنین شرکت‌های جوان و شتاب‌دهنده، با هماهنگی فنی و حرفه‌ای استان سمنان صورت گیرد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول