اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

قانونگذار آمریکایی به همراه معترضان به نتیجه انتخابات در مقابل کنگره تجمع می‌کنند

یک قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی حامی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور ازتصمیم به حضور در کنگره در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری خبر داد.

قانونگذار آمریکایی به همراه معترضان به نتیجه انتخابات در مقابل کنگره تجمع می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی هوادار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور عصر دوشنبه به وقت تهران از عزم خود برای رفتن به کنگره در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا خبر داد.

«مت گائتز» قانونگذار آمریکایی از «فلوریدا» در توییتی در این زمینه نوشت: «روز ششم ژانویه به جنگجویان در کنگره خواهم پیوست. ما قصد داریم با انتخاب کنندگان ایالتی که انتخابات شفافی را برگزار نکردند، مخالفت کنیم.»

اشاره مت گائتز به واژه «جنگجویان»، حامیان دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی ایالات متحده است. وی چندی قبل به همراه 105 جمهوریخواه مجلس نمایندگان از دادگاه عالی آمریکا خواستند تا ترامپ را برنده انتخابات معرفی کند.

رئیس‌جمهور آمریکا روز شنبه با انتشار پیامی در توئیتر از برپایی اعتراضات «بزرگ» در ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) در واشنگتن دی‌.سی، پایتخت ایالات متحده خبر داده است.

ترامپ در پیام توئیتری خود با اشاره به گزارشی که «پیتر ناوارو» یکی از مشاوران ارشدش در مجله «واشنگتن اگزمینر» درباره وقوع تقلب در انتخابات منتشر کرده، مدعی شد که غیرممکن است در انتخابات شکست خورده باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا به رغم تایید پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور توسط مجمع گزینندگان (الکترال کالج) و اذعان قانونگذاران ارشد کنگره از قبیل رهبر اکثریت جمهوری‌خواه سنای این کشور، همچنان اصرار دارد که او در انتخابات پیروز شده و دموکرات‌ها دست به تقلب گسترده و سرقت انتخابات زده‌اند.
ستاد انتخاباتی ترامپ و همپیمانان وی از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا حدود 50 شکایت مربوط به تقلب انتخاباتی در دادگاههای آمریکا مطرح کرده‌‌اند که تقریباً تمامی آنها به شکست منجر شده است

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول