اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه در زمینه مطالبات قضایی جامعه عشایری فارس

رئیس کل دادگستری استان فارس با حضور در مراسم تحویل تجهیزات آموزشی به دانش‌آموزان مدارس عشایری استان فارس، از اجرای مصوبات سفر آیت‌الله رئیسی در حوزه عشایری استان خبر داد.

اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضائیه در زمینه مطالبات قضایی جامعه عشایری فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس،  حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی ضمن تبریک خجسته میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار و گرامیداشت یاد شهدای سلامت، از مجاهدتهای همه  کادر درمان و سلامت کشور تقدیر کرد و گفت: در این روزهای سخت شیوع بیماری کرونا، همه ما باید با عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی از وارثان صبر و استقامت حضرت زینب کبری (س) حمایت و قدردانی کنیم .

وی به  پیگیری مصوبات سفر ریاست قوه قضائیه به استان فارس اشاره کرد و گفت: پس از  سفر آیت‌الله رئیسی به شیراز و با تلاش و پیگیری مسئولان استان مصوبات این سفر از سوی استاندار و رئیس منطقه ۳ بازرسی کل کشور و بازرس کل استان در دستور کار قرار گرفت که در نتیجه این تعامل و همکاری نهادهای مرتبط از جمله آموزش و پرورش استان ، اموال تملیکی استان و سایر نهادهای مرتبط، اکثر مصوبات سفر ریاست قوه قضائیه در خصوص جامعه بزرگ و غیور عشایری استان اجرایی گردید.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه دیدار با عشایر استان از جمله جلسات مورد تأکید و سفارش ریاست معظم قوه قضائیه  در سفر  خرداد ماه  ایشان به استان فارس بود گفت: در این نشست سران عشایر استان به برخی از مشکلات و کمبودها اشاره داشتند که از جمله آن کمبود آب شرب بود که بلافاصله با ورود  استاندار فارس و اختصاص تانکر های ویژه این مشکل مرتفع گردید .

رئیس شورای قضایی استان همچنین مشکلات امکانات و تجهیزات آموزشی را از جمله مشکلات دیگر مطرح شده در این نشست عنوان کرد و افزود : این موضوع نیز با پیگیری انجام شده و با همت مسئولین مرتفع گردید و امروز و در مرحله سوم ، تجهیزاتی با ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال شامل ملزومات مورد نیاز دانش آموزان عشایر استان جهت توزیع به آموزش و پرورش عشایری استان تحویل شد و پیش از این نیز در دو مرحله قبل معادل ۲۰۰ میلیارد ریال ملزومات  مورد نیاز به این مجموعه تحویل گردید.

حجت الاسلام موسوی در ادامه عشایر استان را مردمی ولایتمدار خواند که همیشه و در همه صحنه‌های انقلاب همراه و همگام بوده اند و تصریح کرد: نیاز عشایر استان به خودرو نیز در حال بررسی است و این موضوع نیز با پیگیری های مسئولین و مجموعه قضایی تا آخر امسال اجرایی خواهد شد.

وی با بیان این که  همه مسئولان با ید در راستای رفع مشکلات عشایر استان کمک کنند تصریح کرد:  برخی از پرونده های حقوقی و  قضایی عشایر از سوی قضات دادگستری استان  در چارچوب  قانون مورد بررسی قرار گرفت و  شوراهای حل اختلاف ، نهاد داوری و میانجگری در بین عشایر توسط مجموعه قضایی استان تشکیل شده است.

گفتنی است؛ اجرای مصوبات سفر ریاست معظم قوه قضائیه در خصوص  عشایر استان و در قالب تحویل تجهیزات و هدایای دانش آموزی   از جمله تلفن همراه، تبلت ،پوشاک و لوازم التحریر همزمان با خجسته میلاد حضرت زینب (س) و روز انجام شد. در پایان این مراسم از دو تن از پرستاران تلاشگر استان و پرورش یافته  مدارس عشایری  و معلمان و دانش آموزان برتر  و مسئولان  آموزش و پرورش عشایری استان تقدیر گردید.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول