اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

گامی بلند برای صرفه‌جویی ارزی 22 میلیون دلاری/ مدولاتور و ترمز خودروهای سنگین طراحی و ساخته شد

محققان یکی از شرکت‌های پردیس فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران موفق به ساخت مدولاتور و ترمز خودروهای سنگین شدند.

گامی بلند برای صرفه‌جویی ارزی 22 میلیون دلاری/ مدولاتور و ترمز خودروهای سنگین طراحی و ساخته شد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، با همکاری گروه صنعتی ماموت و شرکت دانش‌بنیان رویال صنعت سامانه از طریق دفتر «ارتباط با صنعت و خدمات فناوری» سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، مدولاتور و ترمز خودروهای سنگین" طراحی و ساخته شد.

امیر اسماعیلی ابهریان مدیرعامل شرکت رویال صنعت سامانه در این رابطه گفت: در گام ابتدایی این همکاری، نمونه اصلی سیستم ضد قفل-پایدار ساز(ABS / ECS) تریلی ساخت کنور آلمان از گروه صنعتی ماموت تحویل شرکت رویال صنعت سامانه گردید که شامل دو بخش الکترونیکی و پنوماتیکی است. این مجموعه ترمز-پایدار از موارد بسیار حساس خودروهای سنگین است که در رده "بسیار ایمنی" قرار می‌گیرد.

وی افزود: در گام دوم، بخش الکترونیک مجموعه ترمز تریلی با مهندسی معکوس ساخته و تحویل گروه ماموت شد که موفقیت خوبی در نتایج عملیاتی جاده از خود نشان داد.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در ادامه گفت: در گام سوم، بخش پنوماتیکی مکانیکی مجموعه با شناسایی و انتخاب مواد، طراحی ساخت قطعات و مهندسی معکوس قطعه اصلی ساخته و بخش الکترونیکی اصلی روی آن تست جاد‌ه‌ای شد که موفقیت آمیز بود. پس از موفقیت آمیز بودن این دو مرحله اولیه، در حال حاضر شرکت می‌بایست نمونه کامل ساخته شده داخلی را که هر دو بخش الکترونیکی و پنوماتیکی آن ساخت داخل است را تحویل گروه صنعتی ماموت دهد تا تست دوام آن انجام شود.
وی ادامه داد: در صورت موفقیت تست جاده این سیستم، دو شرکت نسبت به ایجاد یک شرکت مشترک با گروه صنعتی ماموت شامل ۴۵ درصد سهام شرکت رویال صنعت سامانه و ۵۵ درصد گروه صنعتی ماموت اقدام خواهند کرد و نمونه برای اخذ تاییدیه به اروپا خواهد رفت.
میزان تقاضای داخل برای مجموعه مدولاتور-ترمز کامیون و تریلی در کشور سالانه بالغ بر ۲۵۰۰۰ بسته خواهد بود که ارزش این تقاضا که در حال حاضر تماماً از خارج وارد می‌گردد بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است که در صورت تولید داخل، ضمن این مقدار صرفه جویی ارزی بیش از ۲,۵۰۰ میلیارد تومان درآمد برای شرکت مشترک ایجاد شده خواهد داشت.
گفتنی است ساخت مدولاتور و ترمز خودروهای سنگین انحصاراً در اختیار شرکت‌های کنور آلمان و وپکو ایالات متحده امریکا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول