اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تعرفه‌گذاری و جدانشدن پرداخت کارانه و اضافه کار، بخشی از مطالبات پرستاران

هسته «نظام سلامت» قرارگاه شهید احمدی روشن استان اصفهان پیرامون مطالبات پرستاران بیانیه‌ای صادر و در آن به برخی مطالبات و مشکلات پرستاران مانند مسکوت ماندن موضوع تعرفه‌گذاری در مجلس و جدا نشدن پرداخت کارانه و اضافه کار در برخی از بیمارستان‌ها اشاره کرد.

تعرفه‌گذاری و جدانشدن پرداخت کارانه و اضافه کار، بخشی از مطالبات پرستاران

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، هسته «نظام سلامت» قرارگاه شهید احمدی روشن استان اصفهان پیرامون مطالبات پرستاران بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه خطاب به ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان آمده است: با عرض تبریک میلاد بانوی صبر و مقاومت، حضرت زینب(س) به تمام مردم عزیز و به خصوص جامعه ی پرستاری، همان طور که مستحضرید پرستاران نبض سلامت جامعه هستند و تلاش‌ها و خدمات این قشر ارزشمند برای هیچکس پوشیده نیست.

در ادامه آمده است: اگر طبابت باشد، اما پرستاری نباشد، طبابت هم نخواهد توانست علاج بیماری، بیمار را کند، لذا بخش مهمی از بهبود حال بیماران ما، مرهون دست نوازشگر پرستاران است؛ با اوج گیری ویروس کرونا، خدمات و تلاش‌های خالصانه و شبانه‌روزی و اثرگذار این قشر در جبهه سلامت بیش از پیش برای مردم نمایان شد و بار سنگین زحمات بر دوش پرستارانی قرار گرفت که معضلات آن‌ها از گذشته تا کنون بر ما پوشیده نیست.

در بیانیه این قرارگاه تصریح شده است: لذا هسته «نظام سلامت» تحت هدایت قرارگاه دانشجویی شهید احمدی روشن استان اصفهان و حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی استان، به منظور جبران گوشه‌ای از زحمات این عزیزان، جلساتی با هدف بررسی مشکلات و معضلات جامعه پرستاری با نمایندگان جامعه پرستاری از هر بیمارستان و با حضور دانشجویان رشته‌های پزشکی و پرستاری برگزار کرد که ماحصل آن معضلات و مطالبات جامعه پرستاران به شرح ذیل است:

 مسائل ذکر شده به صورت کلی(که هرکدام دارای مصادیق متعدد و مهم است) به شرح زیر است:

۱- عدم حضور یک نماینده مجرب از پرستاران در هیأت‌امنای دانشگاه علوم پزشکی

۲- عدم اجرای عدالت در حقوق و سایر مزایا در هشت گروه استخدامی پرستاری

۳- عدم به کارگیری پرستار تا سقف استاندارد و قانونی و تحت فشار بودن جامعه پرستاری در شرایط کرونا

۴- کاهش کیفیت آموزش برای دانشجویان پرستاری 

۵- عدم توجه به شأن و جایگاه جامعه پرستاری و رفتار غیر منطقی با این قشر در برخی از مراکز درمانی 

۶- مسکوت ماندن موضوع تعرفه‌گذاری در مجلس 

۷- اجرای سلیقه‌ای و بدون نظارت قانون بهره‌وری و مشاغل سخت و زیان آور که در سال ۸۸ به تصویب مجلس رسیده است.

۸- جدا نشدن پرداخت کارانه و اضافه کار(تداوم طرح قاصدک)در برخی از بیمارستان‌ها

در این بیانیه عنوان شده است: لازم به ذکر است دغدغه‌های فرشته‌های سفید پوش بیمارستان‌ها بسیار فراتر از آن است و بسیاری از آن‌ها با حداقل بودجه ولی با تدبیر و دلسوزی قابل پیگیری خواهد بود.

در ادامه خاطرنشان شده است: در پایان انتظار می رود، دغدغه‌های مهم و برحق جامعه پرستاری، را درکوتاه‌ترین زمان ممکن بررسی کرده و بااستفاده از ظرفیت‌های متعدد دانشگاه علوم پزشکی، تا رسیدن به سرانجام مطلوب پیگیری کنید.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ر/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول