اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

معضل پیاده‌روخواری و سد معبر در کرمانشاه/ شهرداری: دستفروشان شناسنامه‌دار می‌شوند

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دستفروشان شهر خبر داد و گفت: به افرادی که ساکن شهر کرمانشاه نیستند، اجازه دستفروشی نمی‌دهیم.

معضل پیاده‌روخواری و سد معبر در کرمانشاه/ شهرداری: دستفروشان شناسنامه‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، مشکل سد معبر در کرمانشاه ریشه دیرینه دارد، هر از چندگاهی رسانه‌های مختلف به این موضوع می‌پردازند، اما انگار مسئولان ضرورتی برای رفع رجوع این مسئله نمی‌بینند.

بحث سد معبر جدا از دستفرشان، برای مغازه‌دارن و کاسبانی هم مطرح است که علاوه بر ملک تحت اختیار خود، فضای پیاده‌رو جلوی مغازه خود را جزئی از ملک شخصی خود می‌دانند و آن را کاملا اشغال می‌کنند؛ به طوریکه مردم برای عبور از جلوی مغازه باید از خیابان رد شوند.

البته مغازه‌دارانی هم هستند که حداقل فضای جلوی مغازه خود که راه عبور مردم است را به دستفروشان اجاره می‌دهند، جدا از این موضوع پیاده‌رو‌خواری، حتی خیابان جلوی مغازه خود را از آن خود می‌دانند و اجازه پارک ماشین به دیگران نمی‌دهند.

اما، خسرو عیسائیان معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه، فضای پیاده‌رو را ملک شخصی کسی نمی‌داند و می‌گوید: کسی حق فروش فضای پیاده‌رو را ندارد در صورت گزارش این موضوع حتما برخورد جدی خواهد شد.

وی در ادامه گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: به استناد تبصره ۶ از ماه ۹۶ قانون شهرداری، اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی در محدوده هر شهر ملک عمومی محسوب می‌شود و در مالکیت شهرداری است.

عیسائیان از شناسایی و شناسنامه‌دار کردن دستفروشان شهر خبر داد و افزود: کارهای مطالعاتی در این راستا صورت گرفته چون با توجه به بررسی‌ها به عمل آمده دستفروشان دیگری از یگر شهرها وارد کرمانشاه شده و بساط دستفروشی در پیاده‌روهای کرمانشاه پهن می‌کنند.

وی با بیان اینکه به غریبه‌ها (افرادی که ساکن شهر کرمانشاه نیستند) اجازه دستفروشی نمی‌دهیم، تصریح کرد: برنامه داریم که محلی را  در ساعات و زمانی مشخص با هماهنگی حمل و نقل، ترافیک و راهنمایی رانندگی در اختیار دستفروشان قرار دهیم تا کاسبی کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری کرمانشاه در خصوص پیاده‌رو‌خواری توسط مغازه‌دارن، گفت: بعد از اینکه دستفروشان شناسایی شدند از مغازه‌دارنی که پیاده‌رو را اشغال می‌کنند، جدا می‌شوند در خصوص مغازه‌دارن هم چند ماهی است که تمام موارد قانونی تهیه و تنظیم شده طی چند روز آینده در هر منطقه یک کمیسیون در خصوص برخورد با مغازه‌داران متخلف تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: کاسبان و مغازه‌دارن حق ندارند در پیاده‌رو وسایل خود را بچینند و سد معبر کنند با استفاده از این کمیسیون به کسبه‌های متخلف کتبا ابلاغ می‌شود که در مرحله اول جریمه را در پی دارد و اگر مجددا تکرار شود با جمع‌آوری تمامی اقلام با مغازه‌دار برخورد و در صورت تکرار نسبت به پلمب مغازه هم اقدام می‌شود.

 

عیسائیان در ادامه اشاره‌ای هم به وانت‌بارهای میوه‌فروش در کنار خیابان داشت و گفت: شهرداری و راهنمایی و رانندگی با هم هماهنگ هستند هر جایی که نیاز به برخورد با وانت‌بارهای میوه فروش در مسیرهای از خیابان باشد، برخورد می‌شود.

الماسی، فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان کرمانشاه هم در ادامه اظهار داشت: پیاده‌روهای شهر توسط کاسبان، مغازه‌دارن یا دستفروشان اشغال شده که گاها مشاهده می‌شوار سواره‌رو را هم اشغال می‌کنند.

وی تصریح کرد: برابر حد نرمال کشوری، کشته‌های عابر پیاده ۴۴ درصد است که متاسفانه در شهر کرمانشاه ۶۵ درصد است و این نشان می‌دهد واقعا عابران جایی برای عبور از پیاده‌رو ندارند و باید از سطح سواره‌رو استفاده کنند که منجر به تصادف می‌شود.

الماسی در خصوص وانت‌بارهای میوه‌فروش که خیابان‌ها را اشغال کرده‌اند، گفت: مشکل میوه‌فروشان در میدان نیایش، میدان رازی، باغ ابریشم، بلوار رودکی، بازرگانی سمت کوچه ثبت، بلوار دولت‌آباد، ورودی شهرک الهیه، بهداری و بلوار بنت‌الهدی میوه‌فروشان وانتی سواره‌رو و پیاده‌رو را اشغال کرده که وافعا عابر پیاده برای عبور و مرور با مشکل مواجه می‌شود.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی کرمانشاه افزود: می‌توانیم برای برخورد با این مسئله با شهرداری تیم‌های مشترکی را تشکیل دهیم و در قالب طرح با این سواره‌رو و پیاده‌رو‌خواری برخورد کنیم.

انتهای پیام/پ/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول