اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مبارزه با فساد و کاهش آسیب های اجتماعی در گرو همیاری مردم است

رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: مبارزه با فساد و کاهش آسیب های اجتماعی در گرو همیاری مردم است.

مبارزه با فساد و کاهش آسیب های اجتماعی در گرو همیاری مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسین حسینیدر نشست هم اندیشی رییس کل دادگستری استان کردستان با مسئولین تشکل های مردم نهاد استان که در سالن اجتماعات حوزه ریاست دادگستری کل برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار اظهار کرد : شغل  پر زحمت پرستاری، تفسیر فداکاری، صبوری و نوع دوستی است و پرستار جلوه‌ای خاص و خالص از تلاش بی‌دریغ و صبورانه برای کمک به انسان‌های دردمند و نیازمند مراقبت و حمایت‌های دقیق و حساس است.

وی گفت: برگزاری این نشست ها در راستای رفع آسیب ها و مشکلات اجتماعی با بهره مندی از تجربیات مدعوین و اساتید و متخصصین است.

وی با اشاره به برنامه های تحولی قوه قضائیه در حوزه های مختلف، یکی از مهم ترین این برنامه ها را تقویت ارتباط نزدیک با جامعه، بویژه جامعه نخبگان بیان کرد و افزود: هدف از تقویت ارتباط با مردم شنیدن مشکلات و دغدغه های آنها، کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت مطالبه گری در بین افراد جامعه است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان خاطرنشان کرد: نقش سمن‌ها در پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم و کلید است.

به گفته این مقام مسئول، مبارزه با فساد و کاهش آسیب های اجتماعی در گرو همیاری مردم است

وی بیان کرد: سمن‌ها نمایندگانی هستند که می‌توانند واقعیت‌های جامعه را به بخش حاکمیتی انتقال داده و مطالبه گر حقوق شهروندی باشند و در این زمینه نباید وابسته به دولت و حاکمیت باشند تا بتوانند واقعیات و مشکلات جامعه را به درستی بیان کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یک پل ارتباطی بین دستگاه قضایی و سازمان های مردم نهاد است و از این طریق می توان با تشکیل کارگروه های تخصصی و با کمک این سازمان ها در جهت مبارزه با فساد و کاهش آسیب های اجتماعی گام های موثری برداشت.

جذب 2500 دیده بان پیشگیری از وقوع جرم در کردستان

رضا اعظمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان نیز در این نشست از جذب بیش از 2 هزار و 500 نفر دیده بان پیشگیری از وقوع جرم در استان خبر داد و گفت : 250 نهاد مردمی توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کردستان شناسایی شده اند که از این تعداد 101 نهاد مردمی با این معاونت همکاری دارند.

وی از تشکیل کارگروههای موضوعی استانی در حوزه های سلامت، اعتیاد، مبارزه با جرایم اداری، مالی و نخبگان خبر داد و از نهادهای مردمی برای همکاری با معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در جهت کاهش آسیب های اجتماعی دعوت کرد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول