اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  موسیقی و هنرهای تجسمی

سرود «مهر پرستار» تولید شد/همنوازی جوان ایرانی با اسطوره قانون ترکیه+نماهنگ

به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و با هدف پاسداشت کوشش و تلاش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر پرستاران سرود «مهر پرستار» تولید شد.

سرود «مهر پرستار» تولید شد/همنوازی جوان ایرانی با اسطوره قانون ترکیه+نماهنگ

به گزارش خبرگزاری فارس، به مناسبت ولادت حضرت زینب(س) و با هدف پاسداشت کوشش و تلاش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر پرستاران سرود «مهر پرستار» تولید شد.

 

 

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۱(فرهنگسرا رازی) با مشارکت مدیریت موسیقی و سرود سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، به مناسبت ولادت حضرت زینب( س) و با هدف پاسداشت کوشش و تلاش های شبانه روزی و خستگی ناپذیر پرستاران سرود «مهر پرستار» تولید شد.

 

این سرود با آهنگسازی و تنظیم سعید عظیمی، شعر رضا یزدانی با اجرای گروه سرود «رائت الزهرا» تولید شده است.
*************************

 

همنوازی جوان ایرانی با اسطوره قانون ترکیه/ آیتاچ دوغان در کنار جوان ایرانی قانون نواخت

 

 

موزیک ویدیویِ «همنوازی قانون» با اجرای آیتاچ دوغان نوازنده سرشناس کشور ترکیه و امیرحسین مختاری نوازنده کشورمان منتشر شد.

 

آیتاچ دوغان قانون نوازِ سرشناسِ کشور ترکیه در کنار امیرحسین مختاری نوازنده جوان کشورمان اجرایی داشته که در قالب موزیک ویدیوی «همنوازی قانون» منتشر شد.

این اثر به پیشنهاد مهدی خلف آهنگساز اهل کشور سوریه شکل گرفته است. ضبط این قطعه در ترکیه انجام شده و تنظیم و میکس و مسترینگِ آن توسط حاتم محسن در کشور مصر انجام شده است.

امیرحسین مختاری از نوازندگان جوان موسیقی ایران است که تلاش کرده تا تکنیک‌های نواختنِ ساز قانون در موسیقی ایران را ارتقاء دهد. او برای این کار مطالعات بسیاری روی تکنیکِ نواختنِ این ساز در میان نوازندگانِ دیگر کشورها داشته است. همچنین با سفرهای متعدد به کشور ترکیه، تلاش کرده تا تکنیک‌های نوازندگانِ این کشور را یاد بگیرد و در نواختنِ قانون به کار ببرد.

این برای نخستین بار است که قانون نوازی از ایران در کنار آیتاچ دوغان همنوازی می‌کند.

آیتاچ دوغان نوازنده قانون و یکی از سه عضوِ گروه مشهور «تکسیم تریو» است. بسیاری او را اسطوره‌ی قانون نوازی می‌دانند. دوغان در حال حاضر، یکی از مشهورترین نوازندگانِ موسیقیِ شرق است که تکنیک‌ها و احساسِ خاصش در هنگام نواختن، او را از دیگر نوازندگانِ این ساز در سراسر جهان متمایز کرده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول