اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

افزایش ۵۰ درصدی قیمت آجیل نسبت به سال گذشته

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان استان مرکزی گفت: به طور میانگین قیمت آجیل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته به طوری که پسته ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

افزایش ۵۰ درصدی  قیمت آجیل نسبت به سال گذشته

حسن شمس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک، با اشاره به ضرورت نظارت جدی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و همچنین قیمت آجیل و شیرینی اظهار کرد: با همکاری اتحادیه شیرینی‌فروشان، انجمن حمایت و ستاد تنظیم بازار نرخ‌ انواع شیرینی و آجیل بررسی و تعیین شده است.

وی بیان کرد: تیم مشترکی از اتاق اصناف، اتحادیه و صمت نظارت بر کیفیت و قیمت محصولات را بر عهده داشته و در بحث کرونا مرکز بهداشت با همکاری بسیج و سپاه نظارت مستمر دارند.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان استان مرکزی تصریح کرد: خوشبختانه از نظر تجمع، فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک شرایط مطلوبی در قنادی‌ها داشته و مردم همکاری لازم را دارند.

شمس ادامه داد: در بحث آجیل قیمت‌گذاری وجود نداشته و نرخ‌ها بر اساس سود متعارف و بر اساس فاکتور مشخص می‌شود به طوری که ۶۰ درصد آجیل‌ها داخلی و ۴۰ درصد وارداتی است.

وی خاطرنشان کرد: بادام‌زمینی، بادام منقلا، بادام هندی و تخم کدو وارداتی هستند اما کمبود برخی آجیل‌ها در بازار سبب افزایش قیمت شده است.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان استان مرکزی گفت: به طور میانگین قیمت آجیل ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته به طوری که پسته ۴۰ تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

شمس عنوان کرد: قیمت شیرینی نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد افزایش یافته است که یکی از علل این افزایش قیمت تغییر نرخ مواد اولیه شیرینی از جمله خامه است.

وی با بیان اینکه صنف قنادان در رعایت موازین بهداشتی پیشتاز بودند، گفت: نظارت بر قیمت و کیفیت آجیل و شیرینی به‌ویژه در شب یلدا جزو اولویت‌ها بوده و با جدیت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول