اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

قدردانی فرمانده از رزمندگانش به پاس مبارزه با کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و ثبات وضعیت شغلی پرستاران دو درخواست عمده پرستاران است که 12 سال روی زمین مانده است.

قدردانی فرمانده از رزمندگانش به پاس مبارزه با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید شیرانی پیش از ظهر امروز در آیین تجلیل از پرستاران که با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با بیان اینکه خاضعانه در مقابل همه عظمت، لیاقت و پشتکار قشر عظیم و ارجمند پرستار سر تعظیم فرود می‌آوریم، گفت: در طول تاریخ به یاد نمی‌آوریم هیچ سالی به سختی امسال باشد که در سال جاری کادر پیراپزشکی و پزشکی به سختی درگیر کرونا بودند و آگاهانه و عاملان وارد عرصه شدند و همه چیزشان را با اخلاص به میان گذاشتند و در خدمت مردم بودند البته بیان این موارد شاید به زبان راحت باشد اما در عمل سخت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، افزود: آدمی تصور می‌کند بسیاری از چیزها در تضاد یکدیگر هستند به طور مثال، نازک دلی، مهربانی و ظرافتی که در دست‌های شماست و مواردی که در مواقع بحران انجام می‌دهید و سختگیری و شجاعتی که دارید همه صفاتی هستند که بیشتر آدم‌های بزرگ آن‌ها را در خود جمع می‌کنند.

همه پرستاران با همه وجود پای کارند/ حتی یک درخواست تعویض بخش را هم نداشتیم

شیرانی تصریح کرد: در این ایام از لحاظ روحی و جسمی بسیار به شما سخت گذشت و قابل تصور است زمانی که در آی‌سی‌یو با تعداد زیادی فوتی مواجه می‌شدید چه بار روحی که بر شما تحمیل و تا چه حد نگران خانواده‌هایتان بودید حتی در روزهای آغازین شیوع این بیماری دفتر بنده پر بود از خانواده‌هایی که نگران شما بودند اما در این مدت یک پرستار درخواست تعویض بخش را نداشت و با وجود همه نگرانی‌ها جانانه در مقابل این ویروس ایستادگی کردید.

وی با اشاره به اینکه شغل پرستاری خود استرس دارد و هر شغلی که وابسته به تعطیلی نباشد و عروسی و عزا و جمعه و شنبه نداشته باشد شغل سختی است، بیان کرد: شغل پرستاری شغلی است که با جان انسان‌ها سر و کار دارد و زمانی که مردم در آزردگی جسمی و روحی قرار دارند به او مراجعه می‌کنند و در این شغل خطر انتقال ویروس برای فرد یا خانواده او وجود دارد که پر از استرس است و امیدواریم بتوان کاری انجام داد که برخی از این استرس‌ها را کم کرد.

پرستاران مانند ققنوس‌هایی خواهند بود که از معرکه آتش کرونا بیرون آمده‌اند

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: کفه کوچک ترازو خدماتی است که شما ارائه دادید و زمانی که کرونا تمام شود شما از نظر روحی انسان‌های عاقل و بالغی خواهید شد و چنان روحتان صیقل خورده است که گویا از آتش و معرکه کرونا ققنوس‌هایی متولد شده است.

شیرانی افزود: در دفاع مقدس نیز این تجربه را داشتیم و رزمندگان دفاع مقدس بعد از جنگ نیز منشأ برای کشور بودند و یکی از کار راه اندازهای کشور محسوب می‌شدند شما نیز بعد از کرونا چنین خواهید بود که بیشتر به درد کشور خواهید خورد و افراد پخته‌تری برای خود و خانواده و جامعه‌تان خواهد شد.

دو درخواست مهم پرستاران از دولت

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان گفت : پرستاران در کنار همه فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند دو درخواست عمده؛ قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و ثبات وضعیت شغلی پرستاران را دارند که صحبت‌های امروز مقام معظم رهبری در این خصوص حجتی برای اجرایی شدن قانونی است که 12 سال روی زمین مانده است که اگر وضعیت استخدامی پرستاران حل شود بهترین هدیه برای خبرنگاران خواهد بود.

لازم به ذکر است که در پایان این جلسه از جمعی از پرستاران بیمارستان هاجر، کاشانی و تأمین اجتماعی استان تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول