اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نوروزی: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۰ به استان گلستان توجه ویژه داشته باشند

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس با بیان اینکه استان گلستان علی‌رغم داشتن تمامی مواهب طبیعی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده و بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در این استان بیداد می‌کند، از اعضای کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ مجلس خواست تا به استان گلستان توجه ویژه داشته باشند.

نوروزی: اعضای کمیسیون تلفیق بودجه۱۴۰۰ به استان گلستان توجه ویژه داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خانه ملت، رحمت‌الله نوروزی در جلسه علنی امروز (یک‌شنبه 30 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: روز میلاد بزرگ بانوی اسلام و مظهر صبر و شکیبایی، تجسم عینی علم و عفاف، پرستار تمام نیکی‌ها و ارزش‌های مقدس عاشورا حضرت زینب کبری(س)، روز پرستار و شب یلدا را تبریک می‌گویم همچنین از زحمات تمامی پرسنل و کادر درمانی، خصوصاً پرستاران، بهورزان، پرسنل خدوم آزمایشگاه‌های سراسر کشور و همه افرادی که در حوزه بهداشت و درمان از اسفند 98 تاکنون مجاهدت سخت کوشانه دارند، تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم در مجلس یازدهم بتوانیم گامی در جهت حمایت از این عزیزان برداریم.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات استان گلستان، افزود: استان گلستان، نگارستان ایران و استانی که 25سال از استان مازندران جدا شده است تمامی مواهب طبیعی از جمله سرسبزی، کوه، دشت، دریا را در خودش دارد اما امروز با مشکلات عدیده‌ای رو برو بوده و نیازمند حمایت همه نمایندگان بویژه اعضای کمیسیون تلفیق است. جز سه دهک اقتصادی خانوار بوده و آخرین رتبه را در ارزش افزوده دارد؛ نگاه به این استان کشاورزی بوده و از دلارهای دولتی جهت پویایی صنعت استفاده نکرده است. از طرفی هلدینگ بانک‌ها و شستا در این استان سرمایه‌گذاری نکرده‌اند ضمن اینکه قرارگاه خاتم الانبیاء نیز اخیراً با همت فرمانده سپاه استان و استاندار فقط تفاهم نامه امضا کرده است، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) نیز در موضوع کنترل شیوع کرونا در این منطقه تلاش‌های بسیاری کرده اما انتظار داریم در جهت اشتغال پایدار، اشتغال مولد به این استان توجه شود.

وی با بیان اینکه بزهکاری ها و آسیب‌های اجتماعی در استان گلستان بیداد می‌کند، اظهار کرد: از ابتدای سال تاکنون آسیب‌های اجتماعی در استانی که ولایت مدار بوده و بیش از 4300 شهید تقدیم انقلاب کرده افزایش یافته و در وضعیتی نامناسب قرار دارد، بنابراین از کمیسیون تلفیق تقاضا دارم در زمان بررسی بودجه توجه ویژه‌ای به این استان داشته باشد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس دارای دو بال قانون‌گذاری و نظارت است، افزود: از رئیس و هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم موضوع تنقیح قوانین را جدی بگیرند، چند سال است که همکاران ادواری ما زحمت کشیده‌اند و امروز 11300 عنوانِ قانونی داریم، بنابراین انتظار داشته معاونت قوانین و رئیس مجلس از بضاعت فکری، توان علمی و اجرایی همکاران در این مسیر استفاده کنند.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در تذکری خطاب به وزیر اقتصاد اظهار کرد: مردم ملک و خودروشان را فروخته‌اند و در بورس سرمایه‌گذاری کردند اما به دلیل ریزش بازار بورس سرمایه هایشان را از دست داده و دچار ورشکستگی شده اند بر همین اساس دولت و وزیر اقتصاد باید به این توجه کرده و برای رفع مشکلات مردم تدبیر کنند. در حوزه ارز هم به وزیر اقتصاد تذکر می‌دهم کما اینکه در کمیسیون اقتصادی مجلس هم در این خصوص به ایشان تذکر دادم، افراد کثیری ارز نیمایی گرفته‌اند و اما کالا وارد نکردند، با توجه به اینکه گرانی و تورم محرومین را تحت فشار قرار می‌دهد از نمایندگان می‌خواهم بر افرادی که ارز دولتی گرفته و کالا وارد نکرده‌اند، نظارت کنند.

وی با اشاره به ضرورت اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، لشکری و کشوری گفت: به وزیر علوم در خصوص وضعیت کارکنان این وزارتخانه تذکر می‌دهم، افزایش 50 درصد حقوق را به کارمندان قول دادید اما عمل نکردید. از طرفی اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد در خصوص وضعیتشان گلایه مند بوده و ما باید توجه جدی به این موضوع داشته باشیم. امروز دانشگاه آزاد در حال بازنگری اعضای هیئت علمی است بنابر این نباید اجازه دهیم افرادی که 20 سال در دانشگاه‌های آزاد زحمت کشیده و دانشجو تربیت کردند با مشکل مواجه شوند.

این نماینده مردم افزود: اعمال مدرک تحصیلی خدمتگزاران و سرایداران مدارس در سراسر کشور، تبدیل وضعیت معلمان نهضت سواد آموزی، پیش دبستانی، خرید خدمتی‌، غیر انتفاعی و تمام نیروهای شرکتی و قراردادی از جمله مواردی است که باید مورد رسیدگی قرار بگیرد چرا که امروز در شرایط انتخاب نبوده بلکه در وضعیت اضطراری قرار داریم، بر همین اساس با کمبود 100 هزار نیرو معلم مواجه هستیم از این رو باید برای جذب این افراد تلاش کرده و اجازه دهیم در دانشگاه فرهنگیان دوره‌های توانمندسازی را گذرانده و در کلاس درس حاضر شوند. از طرفی نسبت به اجرای طرح شاد از وزیر آموزش و پروش گلایه‌مندم، بسیاری از دانش آموزان برای اجرای طرح شاد تبلت و گوشی ندارند و خانواده‌ها نسبت به این موضع اعتراض داشته و گلایه‌مند هستند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت حمایت از کشاورزان تصریح کرد: امروز باید از قیمت گندم حمایت کنیم؛ بانک‌هایی مانند بانک ایران زمین در حال جمع‌آوری پول‌های مردم هستند در حالی که باید در جهت اشتغالزایی و رونق کسب و کارها در استان‌ها سرمایه گذاری کنند، بنابراین از نمایندگان می‌خواهم به این موضوع ورود کرده تا بر درآمد و عملکرد بانک‌های خصوص نظارت کنیم در همین راستا به وزیر اقتصاد هم تذکر می‌دهم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول