اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر از محل طرح‌های گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اشتغالزایی برای 120 نفر از محل طرح‌های گردشگری خبر داد.

اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر از محل طرح‌های گردشگری

امیر ارجمند صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به ویروس کرونا و تاثیر آن بر بحث گردشگری اشاره و اظهار کرد: اکنون شرایطی در دنیا به وجود آمده که بسیار ویژه مسئله گردشگری را تحت تاثیر قرار داده است، که با برنامه‌ریزی درست باید این مرحله را پشت سر بگذاریم تا در حوزه گردشگری دچار ضرر و زیان نشویم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: گردشگری نقطه خلاقیت و مدیریت خلاءها است که باید از این دو مهم در راستای پیشبرد اهداف استفاده شود و ما باید بر محصول گردشگری که ظرفیت اصلی و کالای قابل عرضه است متمرکز شویم.

وی با اشاره به برنامه میراث فرهنگی در اجرای طرح‌های گردشگری گفت: نقش‌آفرینی این طرح‌ها در جهش تولید، رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را به دنبال دارد و همچنین می‌توان بیش از پیش در مسیر رونق تولید گام برداشت.

ارجمند با اشاره به تصویب چهار طرح گردشگری در زنجان افزود: مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری ملل و پاسارگاد در شهرستان ابهر، مجتمع خدماتی، رفاهی و گردشگری الماس غرب در شهرستان زنجان و مجتمع گردشگری اشراق در شهرستان زنجان پروژه‌های جهش تولید استان در سال جاری است.

وی تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و طبق برآورد انجام شده از همین محل برای ۱۲۰ نفر اشتغالزایی خواهد شد.

ارجمند گفت: تخفیف‌های مالیاتی، تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمان، تخفیف‌ هزینه‌های آب، برق و سوخت، معافیت و تخفیف عوارض کاربری زمین، معافیت‌های گمرکی و ... بخشی از حمایت‌های معاونت سرمایه‌گذاری از جمله اقداماتی است که در حمایت از این طرح‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در ادامه از توسعه گردشگری کشاورزی در استان خبر داد و افزود: در راستای توسعه گردشگری کشاورزی تولید و برداشت زعفران در سال جاری در شهرستان‌های ماهنشان، سلطانیه و ابهر  افزایش چشمگیری داشت.

وی تصریح کرد: کشت زغفران بیشتر در مناطق گردشگرپذیر و شهرستان‌های تاریخی و توریستی انجام می‌شود و میزان سطح زیر کشت زعفران در شهرستان‌های ماهنشان ۱۵.۴ هکتار، خدابنده ۱۴.۱۴ هکتار، زنجان ۱۳ هکتار، ابهر ۸.۶ هکتار، سلطانیه ۷.۸ هکتار، خرمده سه هکتار و طارم ۰.۳ هکتار است.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول